МЕНЮ










12 квiтень 2010 - 11:39

Алла ШЕРСТНЬОВА: МЕНШЕ ПЛАНОВИХ ПЕРЕВІРОК, БІЛЬШЕ КОНКРЕТНОЇ ДОПОМОГИ


Усього ж за 2009 рік фахівці відділу провели 290 перевірок суб’єктів господарювання та фізичних осіб з питань дотримання законодавства, що регламентує захист прав споживачів, Припинено або призупинено продаж товарів, які не відповідали вимогам цього законодавства, на 41 тисячу гривень, розглянуто 320 скарг споживачів. У першому кварталі нинішнього року проведено 17 перевірок, розглянуто 54 скарги.

Алла Шерстньова нагадала, що після того, як закон про захист прав споживачів почав діяти у новій редакції (2005 р.), довести свою правоту споживачам стало значно важче.

– Якщо раніше, коли споживач звертався зі скаргою на неякісний товар, його мали відразу замінити на інший або повернути за нього гроші, то зараз людина повинна спочатку довести, що у товару – істотний недолік, а це досить складно, – каже Алла Семенівна. – До речі, у Росії тривалий час теж користувалися терміном "істотний недолік", однак нещодавно відмовилися від нього, і зараз, як і в усіх європейських країнах, російському споживачеві без зволікань замінюють неякісний товар на інший або повертають за нього гроші. В Україні ж чомусь зробили крок назад…

Традиційно найбільше претензій у покупців на якість мобільних телефонів. Причому, зауважила Алла Шерстньова, нинішнього року ситуація ще гірша, ніж торік, а виробників все важче примусити усунути недолік чи навіть відправити товар на експертизу. Місцеві сервісні центри перетворилися на "перевалочні пункти" – замість того, щоб усунути недолік, мобільні телефони направляють у Київ чи Дніпропетровськ, звідки їх можуть не повертати місяцями, тоді як законодавством чітко визначений термін на це – 14 днів. У Кіровограді був випадок, розповіла Алла Семенівна, коли один мобільний телефон чотири рази (!) "їздив" до Києва і повертався з тим самим недоліком.

На другому місці у рейтингу неякісних товарів – взуття. Начальник відділу підкреслила: якщо ви вирішили купити босоніжки або туфлі, особливо важливо взяти в цьому випадку у продавця чек. Лише за його наявності фахівці відділу зможуть довести вашу правоту. А якщо підбори відпали, не зволікайте зі зверненням до відповідних служб, адже гарантійний термін на взуття дуже короткий.

Як і раніше, доволі часто споживачі скаржаться на якість меблів. А ось на надавачів послуг зі встановлення металопластикових вікон, приладів автономного опалення кількість скарг поменшала. Можливо, це пов’язано із тим, що попит на ці види послуг зменшився, й, відповідно, зросла конкуренція між приватними фірмами.

Алла Шерстньова нагадала, як слід діяти, аби захистити свої права. У разі придбання неякісних товарів або отримання неякісних робіт, послуг споживачу необхідно вивчити документи, за якими були куплені товари, послуги, звернутись з письмовим зверненням до підприємства – продавця (надавача послуг) з проханням задовольнити вимоги, виставлені у зверненні, у разі потреби з вимогою провести експертизу якості товару, роботи, послуги. Заява складається у двох примірниках: один надається представнику підприємства, а на другому – фіксуються дата здачі, посада, прізвище, ім’я та по батькові й підпис отримувача.

Олена КОЛЕСНИКОВИЧ
Фото Олега ШРАМКА



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.43783 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua