МЕНЮ










20 липень 2018 - 13:59

Андрій Райкович: «Людей тупо дурять»


Провокації та маніпулювання людьми у передвиборчій боротьбі, що вже почалася, чи нагальні питання громади, які мають бути почуті та вирішені – про те, чого більше у найгарячіших комунальних скандалах Кропивницького навколо вбитих собак, спиляних дерев та фірмових магазинів м’ясокомбінату «Ятрань», говоримо з міським головою Андрієм Райковичем.
Також у матеріалі – чутки про будівництво заправки у сквері на вулиці Короленка, нова арка на колишній вулиці Колгоспній, капітальний ремонт колишньої ж вулиці Бабушкіна та інший міський резонанс – в ексклюзивних коментарях першої особи.
Активісти проти
Напередодні розмови кілька представників громадської організації «Бойове братство» зробили публічну спробу знесення конструкцій майбутнього магазину мережі «Ятрань», встановлених поруч з «Мелодією», біля зупинки на вулиці Великій Перспективній. Назва торгової марки, прямо пов’язаної з Райковичем, останнім часом в центрі уваги, як мінімум, місцевого сегменту соцмереж. Сам він вважає, що «загострення» має зацікавлених осіб.
– «Армія» моя на комбінаті вміє професійно працювати і чесно платити мільйони податків, займатись піар-брудом там не вміють. А проти об’єдналися певні політичні сили, тому що хочуть кров з носа знову зайти в коридори влади. Значить, треба критика і негатив. Вони зробили ставку на «Ятрань». Я міг би прокоментувати як власник. Але, згідно із законодавством України, я передав підприємство в довірче управління і не можу втручатися. Як міський голова я за те, щоби в місті була програма по будівництву об’єктів торгівлі, громадського харчування, соціально-культурної сфери. Щоб ці роботи були плановими, приносили вигоду громаді, місту, у якому ми живемо. На сесії міської ради ми прийняли рішення про інвентаризацію земель і об’єктів торгівлі. Це вперше, і це перший крок до програми, до того, щоб за результатами створити план можливого розміщення, організації торгівлі і соціально-побутового обслуговування населення в Кропивницькому. Ми будемо чітко бачити, в яких мікрорайонах нам це потрібно, а де треба поставити крапку раз і назавжди, незважаючи на раніше видані документи і ділянки, – запевняє міський голова.
З іншого боку, за його словами, сьогоднішнє законодавство робить практично неможливим втручання очільника міста у господарську діяльність підприємств та підприємців, які орендують у громади землю та будівлі або володіють ними.
– Ми бачимо і в центрі міста, скільки є загороджених територій, – каже Райкович. – У нас будується в місті завод по криптовалюті, а я цього не знаю. В міську раду не приходили за узгодженням, чи хоча б з інформацією, бо це на діючих площах (у колишній їдальні заводу «Друкмаш». – Авт.). Там треба велика потужність електроенергії, у мене є питання до «Обленерго» – місту ця потужність теж треба, і вона дорого обходиться. Ми багато майданчиків дали, ми хочемо теж трансформаторні підстанції, бо плануємо збільшити потужність в центральній частині міста. Нам треба розвивати тролейбусні мережі. Це стратегічна інфраструктура, і є про що поговорити. А стосовно хлопців з болгаркою, там була поліція, слідчі розберуться. Хоча за ковбасою вони без болгарки приходили.
Не лісоповал
Якраз про орендарів землі в Кропивницькому ще один гучний міський скандал останніх тижнів – навколо скверу біля аеропорту, де один з них хоче побудувати заправку. Депутату Ларіну з земельної комісії навіть тілесних ушкоджень завдав стурбований цим фактом громадянин. За словами міського голови, сьогодні «прокидаються» ті, хто отримував ділянки з зеленими насадженнями від попередніх скликань міської влади – у середині та кінці нульових. Райкович запевняє, що за його каденції таких випадків не було, а гучна історія на Короленка, 2 – надумана.
– Я говорив представникам громади, які заздалегідь до мене приходили на прийом: я несу персональну відповідальність за кожне питання, яке включене до порядку денного сесії міської ради, – наголошує він. – Таке питання я не винесу, як би комусь не хотілось. А все, що говориться на базарі і в кулуарах, хай буде на совісті тих людей, які, крім скандалів і дешевого піару, нічого не роблять. Я маю підстави вважати, що це провокується спеціально. Але для того і влада, щоб не допустити таких провокацій.
Щоб там будувати заправку, необхідна зміна зонування, цільового призначення ділянки. Це може зробити лише сесія міськради. Тільки після внесення питання у порядок денний та позитивного голосування більшості депутатів може розпочатися процес отримання дозволів на будівництво. Питання про заправку, скоріш за все, «відпало» б саме собою, якщо запрацював би аеропорт. Хоча до розмов про це люди вже звикли ставитись надскептично, Райкович сподівається, що аеропорт – реальна історія.
– Це буде, – запевняє він. – Зараз додалися навчальні заклади, які приймають студентів з інших країн світу. Іноземців в місті стало набагато більше, нам треба створювати нормальні комунікації, щоб вони могли діставатись в обласний центр авіаційним транспортом. Зараз ці перемовини на рівні Кабінету Міністрів ведуться.
На тлі поки що далеких повітряних перспектив завтрашнього дня обласного центру, в ньому багато говорять про дефіцит повітря вже сьогодні, зокрема й через вирубування дерев там, де вже будують.
– Ми не займаємось масовими вирубками, це ж не лісоповал, – каже міський голова. – Може бути, що треба дерево знести, але для цього є процедура, методика, яка відпрацьована, затверджена міською радою та виконавчим комітетом і яка повинна бути дотримана. Міська влада наводила порядок на території пологового будинку, робилася планова заміна дерев – наприклад, тополь, які давали багато пуху. Не може на території лікувального закладу знаходитись стільки дерев, які продукують алергічний матеріал. Вони були ліквідовані, і на їхньому місці висаджені нові алеї, прекрасні дерева. Це одна історія. Є й інші історії – сьогодні ми їдемо вздовж центральних магістралей міста, бачимо оформлені, декоративно обрізані дерева, а завтра їх там не стає, зате видно якийсь офіс, аптеку, чи майстерню пам’ятників. Зрозуміло, що це відповідальність, як мінімум адміністративна. Всі, хто б це не був, нестимуть покарання. Це не лише штрафні санкції за самовільно знищені дерева, вони повинні їх відновити в обов’язковому порядку.
Щодо нещодавньої резонансної вирубки на Академіка Тамма, коли під будівництво торговельних рядів приватне підприємство, у якого ця ділянка з 2008 року, знесло 49 дерев замість 30 дозволених, Райкович уточнив: окрім 850 гривень штрафу, який виписала адміністративна комісія міськради, порушників зобов’язано компенсувати знищені зелені насадження новими на суму більше 110 тис. гривень. В угоді чітко вказано, що ця фірма повинна висадити восени.
Місто для людей
У травні-червні багатьох шокували масові отруєння собак у Кропивницькому, у яких звинувачували й міську владу. Повідомлялося про сотні загиблих тварин та кілька кримінальних проваджень. Нещодавно у справі з’явилася 46-річна підозрювана. З іншого боку – є близько півсотні скарг про напади собачих зграй на дорослих містян та їхніх дітей.
– Знайшли негідників, які труїли тварин, і вони до міського голови ніякого відношення не мають, – констатує Райкович. – Так, ми – місто для людей, безпритульних тварин чим менше буде, тим краще. Але зрозуміло, що не можна це робити в такий варварський спосіб. Ще треба розбиратися, для чого це зроблено, з якою метою. Я погоджуюсь, що міська рада має певні недопрацювання в цьому напрямку, в нас недостатньо притулків для тварин. Але, якщо беремо за приклад європейські країни, то ці притулки там утримують громадські організації, не мерія, немає комунальних підприємств, які цим займаються. Тому ми зараз розширили програму, запропонуємо небайдужим громадянам, які переймаються цією проблемою, допомогу – як утримувати, годувати, стерилізувати, чіпувати. Ми до цього долучимось.
Шість-сім років тому, у попередніх каденціях міськради, рахували орієнтовну вартість проекту будівництва комунального закладу – у межах мільйона доларів за тодішнім курсом.
– Сьогодні мільйон доларів витягти і покласти на будівництво притулку для бездомних тварин – це дуже дорого, – каже керівник міста. – Ми вперше прийняли міську програму стерилізації. Півтори тисячі собак прочіпували, громадській організації «Щасливий пес» надали територію «за гривню», провели світло, допомогли відремонтувати приміщення. Ми не будемо затягувати із створенням міні-притулків. У мерії готові допомогти їх збудувати – виділити землю, надати іншу необхідну підтримку.
«Я – не пугало»
Не раз заявленим пріоритетом для міського голови і водночас – одним з найчастіших приводів для його критики були дороги. Райкович прокоментував чергову реакцію соцмереж з приводу якості робіт на черговій вулиці.
– Протягом останніх 30 років вулицю Чорновола, колись Луначарського, ніхто не ремонтував, – каже він. – Там надзвичайно висока концентрація інженерних комунікацій – водопостачання, теплопостачання, кабельні мережі, зв’язок – більше 130 різних люків. Поточним ремонтом збудувати її ідеальною важко. Але зробити її халтурно я теж не дозволю, як, власне, й інші. З підрядчиками говорю жорстко. На жаль, не я їх обираю. І я дуже радий, що небайдужі люди долучаються, роблять зауваження, дорожники посилають їх подалі і міського голову разом. Бо люди їм кажуть: ми будемо скаржитись Райковичу. Я – не пугало, але коли люди так говорять, значить, вони Райковичу довіряють. А підрядчику після таких слів я подивився в очі…
Ще про довіру та дороги – нову арку над колишньою Колгоспною, яка збільшить пропускну можливість вузького місця та скоротить автомобільні черги до нього у часи пік, обіцяли в цьому році. Посередині сьомого місяця очільник міста наполягає на тих самих строках. Тут треба розуміти етапи.
– Арка – об’єкт непростий в інженерному плані, ще й пам’ятка архітектури державного значення, – зазначає Райкович. – Станом на 2016 рік нічого, окрім розмов, не було – ескізів, реальних пропозицій. Для того, щоб будувати, щоб зупиняти рух по залізниці, треба мати проект. Управління капітального будівництва протягом 2016, 2017 і 2018 років робить проект і проходить загальнодержавний механізм погодження. Повірте, це складний процес, я й сам стільки побудував, але не думав, що буде так непросто. Ми заклали в бюджеті міста 25 мільйонів гривень, і вони будуть освоєні на організаційно-підготовчі роботи. Сама арка – це третина, треба розвалити арку «Червоної зірки», заводську залізницю розібрати, зняти підстанцію, перекласти кабелі. Всі відвали, бруствери зрити, розширити дорожнє полотно, зробити підпірні стіни, щоб не обрушилося все. І тільки після цього зробити фундамент і поставити металеві тунельні труби. У нас буде тунельний варіант мостопроходу. В серпні розпочнеться перший етап будівництва, зараз проходять останні узгоджувальні моменти з експертизою. Ми виходимо на тендер, будемо ставити завдання так, щоби зробити до зими основні напрямки і не зруйнувати в корінь ту дорогу, яка зараз є. Після того, як заведемо металеві конструкції, пустимо по ній рух. А нові полотна будемо доробляти, асфальтове покриття – це десять відсотків всього обсягу роботи, може, й менше. Там «конструктиви» серйозні, основні будуть виконані в цьому році. Друге питання: в нас є аварійний шляхопровід по провулку Об’їзному, від Полтавської вулиці до автовокзалу. Там ми будемо ремонтувати, не закриваючи рух, спочатку один бік, потім – інший. Є проект, виділені кошти. Капітально відремонтуємо вулицю Короленка і вийдемо на міст. До того, як буде повністю закрита арка, буде виконана робота на Короленка і Об’їзному. Ми вивчаємо й інші варіанти тимчасового руху транспорту.
Арка може бути закрита на 20 днів – під час моїх особистих перемовин з дирекцією Одеської залізниці її керівник дав надію на те, що об’їзний рух поїздів вдасться продовжити саме на такий строк. Хочу, щоб люди зрозуміли: ми взялися за складний для нашого міста проект. Ми не стоїмо. Арка для мене як момент істини, тому там працюють не лише фахівці міської ради.
Смута на Тютюшкіна
Саме дорожніх робіт стосується ще один свіжий міський скандал з вельми незвичайного приводу. Група громадян протестує проти того, щоб капітально ремонтували вулицю Тютюшкіна на Новомиколаївці, колишню Бабушкіна. Серед аргументів – твердження, що по відремонтованій дорозі поїдуть вантажівки з «Ятрані», і від цього почнуть руйнуватися приватні будинки обабіч.
– А те, що там і комбінат хлібопродуктів, й інші об’єкти. Ремонт цієї вулиці не з неба впав. Люди, які проживають на Бабушкіна, а тепер Тютюшкіна, депутат, який представляє їхні інтереси, просили, звертались з приводу ремонту дороги, – зазначає Райкович. – Депутати включили це питання до програми, виділені кошти з бюджету на капітальний ремонт вулиці Тютюшкіна. І тут з’явився «народний герой», який на тій вулиці і не живе. Людей тупо дурять. Розказують нісенітниці, що можна робити дорогу не сім метрів, а п’ять, чотири, два або три. Ні. Можна робити відповідно до проекту, який має техніко-економічне обґрунтування. Мінімальна ширина стандарту дороги, який обрали проектанти відповідно до класу, можливостей, – це сім метрів. Я направив туди свого першого заступника, щоб людям роз’яснити. Але він прийшов і каже: там стоїть Крившенко (підприємець, пов’язаний з будівництвом. – Авт.), Тепер зрозуміло, хто підбурює народ, хто страшилки малює. Ось так тепер хочуть бути депутатами? Провокуючи людей, мовляв «якщо не припинять роботи, ми перекриємо вулицю Короленка». Це безглуздя, доводити людей до такого емоційного стану. Зрозуміло, що, якщо робиться дорога з твердим покриттям, по ній поїде транспорт. Так само, як і з нетвердим, якщо ми закриємо на капремонт вулицю Краснокутського. Автомобілі цією вулицею можуть проїхати і мають право, бо це дорога міського значення не залежно від покриття. Інша справа, що народ вигребні ями вздовж вулиці набудував, так будемо думати, як з цією проблемою бути, як допомогти людям. Капітальна дорога – це ознака міста: тротуар, світло, розмітка. А зараз, коли там їде машина – бруд і пил. Так що краще? Але прийшли «смутьяни» і розказують, що буде дуже погано…
Записав Володимир ХАНІН



3 серпень 2018 - 10:45
Аналітик (вст)

Хтоб казав про те, хто кого найбільше дурить, як не бізнесмен при владі. До того ж, який ще і повано рахує, коли виправдовується, що від його підприємства нібито 17 МАФів по місту, а насправді, біля 40 торгівельних точок. Допоки бізнес буде при владі, займатися преференціями для власного бізнесу, доти і буде таке неподобство, коли за цими мафами вже і місто не побачиш, та ще і за рахунок зелених зон, які таким ділкам знищувати найдешевше, ніж будувати нові сквери, а свої МАФи на смітниках.

3 серпень 2018 - 10:52
Аналітик (вст)

Щодо, хто кого дурить, намагаючись зробити автобан до свого курника за рахунок містян, то хай краще подивиться на муніципальне господарство, коли вже навіть на муніципальний міст через Інгул по вул. Кропивницького зайти неможливо через те, що поперек входу стоїть опора рекламного бігборду, та ще і постійно якісь вантажівки на відстої прямо на тротуарі, де спорудили вже собі і будку охорони, біля шино монтажу, який теж вкрав у містян тротуар для вільного проходу на міст. На це небодобство місцева влада чомусь не реагує, бо це ж не шлях до ятранського курника.

Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.41851 сек. / запитів: 8 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua