МЕНЮ










7 червень 2019 - 12:49

Андрій Райкович: «Робота тризмінна, безперебійна»


За кілька годин у ніч з минулого четверга на п’ятницю з нашумілого об’єкта в Кропивницькому вивезли близько 20 тисяч тонн землі та залізничні колії. Так розпочався головний етап будівництва стратегічного шляхопроводу, широкому загалу відомого як “арка”.

За складністю робіт, кількістю та якістю задіяних ресурсів проєкт не має аналогів у новітній історії міста – наголошує очільник обласного центру Андрій Райкович. На ранок після старту він звітував журналістам прямо на будівельному майданчику.

– «Укрзалізниця» надала спеціалізований монтажний потяг, щоб знімати кліті залізничних прогонів. Демонтаж кабельних ліній проведено. Електроконтактні мережі, високовольтні дроти, по яких електрички їздять, там 25 тисяч вольт напруга. Все це зроблено вночі. Працював сконцентрований на цьому об’єкті великий потенціал спеціалізованої техніки. Є субпідрядчики, є велика кількість машин нашого генпідрядчика, долучився й «Кіровоградграніт», працює в субпідряді кар’єрною технікою, долучилися й київські підприємства. Задіяні більше 40 тільки двадцятикубових самоскидів, фронтальні навантажувачі за раз піднімають п’ять кубометрів ґрунту, цей екскаватор має два з половиною куби в ковші. Цю роботу не можливо було зробити меншою та простішою ремонтною технікою. На об’єкті було більше 20 тисяч тонн ґрунту, його зараз вивезено, заскладовано, ми вже вийшли на фазу закінчення підготовчих робіт і в неділю вмонтуємо тіло “арки”. Секції тіла – по суті дуже великої труби з гофрованого металу вагою близько 80 тонн, скріплені сімома тисячами болтів. В Україні такого не роблять – конструкцію замовляли в Польщі. Коли ви читаєте цей матеріал, її вже зсунуто по металевих напрямних з місця збірки на місце монтажу. Землю, складену в кагати на території заводу «Ельворті», потім вивезуть. Тіло “арки” буде відсипатися щебенево-пісковою сумішшю та бетонуватися. 12 тисяч тонн щебеню різної фракції, який буде використано під час будівництва, на кінець минулого тижня вже були в Кропивницькому. Теж цікаве інженерне рішення, спеціальні бетонні насоси будуть закачувати бетон під арку, під трубу. Під нею буде півтора метри ще конструктиву. Спеціальною технікою – котками з шипами – ґрунт над аркою утрамбують до 95-96 відсотків щільності. Потім науково-дослідний інститут приходить, робить шурфи, перевірку і дає дозвіл на те, щоб монтувати залізничні колії та відновлювати рух.

Міський голова нагадав також, що проєкт реконструкції “арки” був однією з основ його передвиборчої програми та втіленням ідеології, яку особисто він вкладає в зміст поняття «містобудування».

– Робота триває, дякую за розуміння й перепрошую за тимчасові незручності, – наголосив Андрій Райкович. – Але Кропивницький отримає бажану інженерно-комунікаційну розв’язку, яка дозволить якісно і швидко пересуватися по його території. Наше місто близько 50 років потребувало вирішення транспортних питань, транспортних сполучень – ефективних, якісних, швидких. Ми про це всі мріяли – люди, які користуються транспортом. В радянські часи було розпочато будівництво тунельного переходу, але в зв’язку з інженерними помилками він не був реалізований. Залізниця тоді не надала кінцевих дозволів на продовження цих робіт. Тому актуальність, значимість, важливість цього проєкту надзвичайно велика. Про це говорять водії, керівники промисловості, небайдужі містяни, які переймаються питаннями містобудівництва.

Розмов було дуже багато, а жодного реального проєкту станом на 2015 рік не було, нагадує Райкович. На виході буде односторонній рух вулицями Левитського та Нікітіна, кільцеві розв’язки – це дасть можливість краще роз’їжджатися транспорту, односторонній рух безпечніший, ефективніший. Все має бути зроблено цього року.

– Робота тризмінна, безперебійна, організовано харчування, підвезення людей на об’єкт. Я задоволений темпами, – підкреслює міський голова. – Ми вже йдемо з випередженням на чотири години. Це великий результат за дві доби. Думаю, що на День міста кропивничани отримають справжній подарунок. Будуть ще майданчики з квітниками, ми тут зустрінемось і поспілкуємось, підіб‘ємо підсумок цієї роботи.

Оплатити її місту дозволили можливості, надані фінансовою децентралізацією, зазначає міський голова:

– Будівництво ведеться коштом міського бюджету. Орієнтовна вартість – в межах 60 мільйонів гривень. Чому орієнтовна, тому що є дуже велика кількість непередбачуваних робіт. Поряд з будівельниками, інженерами, працюють і проєктанти, додатково допроєктовують. Ви буквально півгодини тому були свідками, як я спілкувався з керівником «Гідросила Груп» і «Ельворті Груп» Павлом Штутманом, вирішували питання демонтажу інженерних комунікацій, які з’єднують дві частини підприємства. Не буде й пішохідного переходу, який зараз обмежує по висоті рух, він – шість метрів, а “арка” – вісім. Нам краще було б вирішити зараз ці питання. Всі зацікавлені. Дуже важливо – інженерні комунікації в землі. Ви бачили зараз, яка закладена труба водопостачання – три сантиметри товщина, пластикова, дуже еластична, витримує гідроудари… Це новий водопровід до Новомиколаївки, авіамістечка. Це – нова каналізація. Стара – під “аркою”, люди про це знають, постійно протікала, і завжди ці стоки текли по нахилу аж у річку. Зараз це питання буде повністю зняте з порядку денного.

Андрій Райкович також подякував керівництву та інженерним службам «Укрзалізниці», без допомоги яких нічого не вийшло б. Ті в свою чергу, використають тимчасову відсутність руху поїздів через Кропивницький собі на користь.

– «Укрзалізниця» спланувала великий комплекс робіт: ремонтують колії на станції Кропивницький, на перегоні в Канатовому, на підході до Цибулевого, буде заміна залізничного полотна, – розповідає очільник міста. – Ми також виконуємо планові роботи, які не можна було зробити до зупинки руху залізницею, бо інтервал 18 хвилин між поїздами. Мостобудівники вже є, працюють, на «полтавському» мосту знизу. Там земляні бруствери, їх треба закріпити в бетоні, надати міцності цій споруді. Колони також слід залити, поставити опалубки, підлити бетоном, закріпити діафрагми. Це дасть можливість нам бути впевненими в якості інженерної споруди. Те, що ми зверху зробили, – це 75 відсотків від необхідного, ще 25 відсотків – знизу. Роботи із завершення реконструкції дорожнього покриття на мосту були розмічені в проєкті реконструкції «полтавського» мосту, і ми не могли викликати підрядчика з Київщини тільки на виконання цього малесенького шматка роботи. Зараз вони приступили до закінчення всього обсягу. Отже, міст теж буде повністю відбудований.

До захисту результатів поточних та майбутніх ремонтів та реконструкцій міський голова сподівається залучити Національну поліцію. Мова, зокрема, про збереження покриття вулиці Полтавської – прохід великовагового транспорту нею треба мінімізувати.

– Олійжиркомбінату треба диспетчеризувати рух транспорту, який завозить їм сировину на переробку так, щоб вони йшли з маловисківського, бобринецького, криворізького напрямків, а не заходили зі знам’янського та київського. Буде розпорядження міського голови, але цей рух необхідно впорядкувати вже зараз. Дороги і мости будуємо не на рік, їх треба берегти, – підкреслив Андрій Райкович.

Записав Андрій ТРУБАЧЕВ



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.35772 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua