МЕНЮ










22 лютий 2019 - 14:09

Безпечніші «пантери», ширша Полтавська, чистіші тротуари


З потеплінням та календарною весною на Кропивницький насувається новий сезон будівництва та ремонтів. Тим часом небувало рясні цьогоріч сніги нарешті йдуть з міста, залишаючи ями в асфальті та специфічний запах скандалу. З деяких мікрорайонів сміття не вивозили по три тижні.

Що в мерії думають робити зі снігом, ямами та сміттям, коли стане безпечніше на сумнозвісних «Пантерах», у які строки мають вкластися з низкою анонсованих у минулому році будівництв, розповідає міський голова Андрій Райкович.

Аби не били

В першому півріччі має бути зданий житловий будинок на 54 квартири на вулиці Жадова, збудований коштом міського бюджету. Це житло, яке можуть отримати ті, хто десятиліттями стоїть у черзі. Подальші плани – раз на два роки здавати по стільки ж. Інший значущий об’єкт – центр надання адміністративних і соціальних послуг навпроти краєзнавчого музею – має бути закінчений у цьому році.

– Контроль має бути системний і постійний. З одних і тих же матеріалів можна геть по-різному зробити. Кожного тижня там проводяться наради, перевіряється якість, особливо якість виконання так званих прихованих робіт.Треба закласти велику кількість кабельно-провідникової продукції, там будуть сервери, комп’ютерне обладнання. Це високотехнологічне приміщення, не просто зал для спілкування. Міняють систему опалення, вікна, зараз – фаза встановлення панорамних ліфтів, щоб громадяни і з обмеженими можливостями, могли вільно потрапити на будь-який поверх. Крім того, зараз управління архітектури розробляє план реконструкції прилеглої площі.

Пілотна назва проекту – Музейна площа, за задумом, вона має стати зоною культурного променаду містян. Поки що це місце, відоме як «Пантери», має таку-собі репутацію. Саме там нещодавно сталося звіряче побиття кількох підлітків гуртом інших у півтора десятка осіб. На думку міського голови, висновки мають зробити, в першу чергу, правоохоронці.

– Мова і про патрульну поліцію, і про міський відділ Національної поліції. Питання резонансне, знаходиться на контролі Головного управління в області, в центрі міста буде посилено кількісно та якісно патрулювання та контроль за правопорядком. Крім того, ми продовжуємо впроваджувати систему «Безпечне місто», в цьому році також встановимо достатньо велику кількість відеокамер. Встановлення відеоспостереження на «Пантерах» заплановано до реконструкції площі.

Ще один виклик з цього ряду пролунав у селищі Новому, де невідомі побили вікна в новому комунальному автобусі. Райкович звернувся через ЗМІ до усіх небайдужих з проханням допомогти знайти вандалів.

– Я впевнений, що люди це зроблять. Бо руйнують майно громади, а не моє особисто. Мені здається, що це прояв дурості, хуліганські дії. Я не хотів би вірити, що це хтось зробив з конкурентних міркувань. Впіймаємо негідників, і все з’ясується.

Знову в дорогу

Окрім цієї непрофільної діяльності, міська влада продовжує робити для комунального та приватного транспорту те, що має, – дороги та розв’язки, запевняє її очільник. Каже, бюджет прийнято, гроші передбачено, як тільки середньодобова температура сягне плюс п’яти і вище, підсохне бруд, розпочнуться земляні роботи на вулиці Кропивницького між Гагаріна та Полтавською. Дорогу мають ввести в експлуатацію цьогоріч, нею за планом поїдуть тролейбуси з автономним ходом, які містяни побачать на вулицях у найближчі тижні.
Власне, Полтавську планують позбавити вузького місця між площею Дружби народів та аеропортом. Ціна питання – близько 50 мільйонів гривень.

– Зараз, відремонтувавши вулицю Короленка та «Полтавський міст», ми маємо широкою магістраллю дійти до площі Дружби народів. Місце для цього є – при проектуванні міської забудови та прив’язці житлових будинків були передбачені великі проміжки.

На погоду чекає і закінчення реконструкцій двох вулиць на Новомиколаївці – Тютюшкіна, де минулоріч вже поклали більшу частину тротуарів та дорожнього полотна, та Братиславської, де переклали комунікації. Нова логістика в мікрорайоні «танцює» навколо, напевно, найбільш обговорюваного об’єкта з розпочатих – “арки”. Зараз під нею міняють каналізаційні мережі на сучасні, пластикові, в квітні зупинять залізницю для головної фази монтажних робіт.

– Не більш ніж на 20 днів – більше залізниця нам не дає часового люфту, і нам він не потрібен. Це промислова зона, ми можемо собі дозволити працювати там в три зміни. У вересні будемо вводити об’єкт в експлуатацію. Зараз покладемо головну трубу, організуємо другий проїзд, відновимо рух потягів, потім треба закріпити схили, з’єднати історичну і нову “арки” так, щоб це було естетично. Далі дорожнє полотно треба збудувати заново. По суті, там буде дві вулиці з одностороннім рухом замість однієї з двостороннім. Колишньою Колгоспною через стару “арку” йтиме рух вниз від Льотної академії, вгору транспорт підійматиметься через новий прохід. Нікому нікого не треба буде пропускати, і не буде ніяких заторів.

Сміття, сніг, ями

Затори зовсім іншого роду нарешті ліквідовано – ситуація з вивезенням сміття у місті виправилася, але питання до монополіста «Екостайл» залишились.

– Вони готуються до звіту на виконкомі та на сесії міськради. Якщо звіт не задовольнить депутатський корпус, будемо думати, як виправляти ситуацію за рахунок комунального підприємства. Якби працювали своєчасно, безперебійно 10-12 сміттєвозів, системно поновлювався б контейнерний парк, проблем не було б. Зараз працюють 6-8 автомобілів, переконують, що цього досить. Але, як свідчить практика, це не так. Є складності, вартість спеціалізованих автомобілів – близько 3 мільйонів гривень, не менше. Плюс контейнери. Ті, що є, належать «Екостайлу», якщо місто розірве з підприємством відносини, вони будуть прибрані. В цю систему треба інвестувати 80-90 мільйонів гривень для того, щоб зорганізувати ефективне господарювання. В бюджеті ми не передбачали ці кошти.

Щодо першопричини – снігових заносів, з подій цієї зими також зроблено висновки, запевняє міський голова. Зокрема, в плані поповнення парку комунальної техніки.

– Нам треба міні-техніка, яка б ефективно прибирала тротуари, в першу чергу, біля шкіл, поліклінік, в центральній частині міста, там, де насичений трафік, де адміністративний центр. І ми в зиму 2019-2020 року увійдемо з цією технікою. Поки плануємо купити три, до двох мільйонів гривень така машина коштує – залежить від потужності та технічної комплектації. Нам потрібна й дорожня снігоприбиральна техніка, навантажувачі.

Невдовзі на вулиці має вийти вже придбана містом спеціальна машина для «капсулювання» ям, які лишає за собою на дорогах сніг, що сходить.

– Їй треба температура плюс п’ять градусів, інакше розчин не пристане. Як тільки підніметься температура, ми розпочинаємо цю роботу. А поки закриваємо сухим асфальтом. Цей матеріал тільки зараз почали в Україні випускати для виконання дорожніх робіт в екстремальних умовах. Вже з вівторка (19 лютого. – Авт.) маємо приступити до ямкового ремонту, щоб якомога менше руйнувати існуюче дорожнє покриття. Це важливо, бо надлишкових коштів на його повну заміну немає. В перспективі нам потрібен комунальний асфальтний завод, 1який би був у власності міста, працював на його інтереси, можливо, навіть не завжди прибутково. Зараз асфальтову суміш треба купувати, привозити з Київської області. Нам не треба сотні тонн, нам вистачило б 10 тонн щозмінно, щоб ремонтувати ефективно, не допускати, щоб розбивалися дороги. Ми – на стадії пошуку технологічного рішення. В Україні таке виробниче обладнання не роблять, шукаємо в Європі. Сподіваюся, що до весни 2020 року вийдемо з готовим рішенням.

Андрій ТРУБАЧЕВ



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.39481 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua