МЕНЮ










19 лютий 2021 - 15:46

«Гончарному роду нема переводу»




Художньо-меморіальний музей Олександра Осмьоркіна в рамках мистецького проєкту «Лауреати премії в галузі архітектури, геральдики та вексилології і декоративно-прикладного мистецтва імені Якова Паученка» презентує унікальну віртуальну виставку кераміки родини Фірсових «Гончарному роду нема переводу». Саме таку назву має декоративне панно заслуженого художника України Нелі Фірсової. І не випадково.

Адже родина художників-кераміків – подружжя Микола та Неля Фірсови і їхні сини Олександр та Сергій – унікальне явище в мистецькому житті нашого краю. Члени Національної спілки художників України. Вони активно власною творчістю та виставковою і виробничою діяльністю відстоюють ідеї відродження та впровадження в сучасному житті стародавнього мистецтва кераміки. Творчі здо-
бутки кожного з талановитих митців відзначені обласною премією в галузі архітектури, геральдики та вексилології і декоративно-прикладного мистецтва імені Якова Паученка в номінації «Декоративно-прикладне мистецтво», а мистецькі досягнення Нелі Фірсової - званням «Заслужений художник України».

Професійну майстерність митці здобували в Одеському державному художньому училищі ім. М.Б.Грекова та вдосконалювали, працюючи в художньо-виробничих майстернях Художнього фонду України в нашому місті. В 1990-і роки заснували індивідуальну керамічну майстерню Фірсових. Їхні дивовижні вази, тарелі, декоративні панно можна побачити не лише в зібраннях дирекції виставок Міністерства культури України, Музею мистецтв та художньо-меморіального музею О.Осмьоркіна, виставкових залах, вони також стали окрасою багатьох громадських місць, державних установ, навчальних закладів, готелів «Європа», «Турист», ресторану «Максим», фасаду магазину «Візит».

Хоча митці працюють в одній майстерні, кожному з них притаманний особливий художній почерк. Микола Іванович віддає перевагу класичним формам, розкриттю глобальних проблем суспільства, як в композиції «Наша планета», або сюжетам міського життя, чого лише вартує його таріль «Озерце», де перед нами постає пейзажна панорама невеликого містечка. Неля Федорівна захоплюється темами українського фольклору та домашнього побуту, багато з яких почерпнуті з власного життєвого досвіду. Саме такими постають перед нами декоративне панно «Гончарному роду нема переводу», насичене історичними і народними мотивами, та декоративна таріль «Чай удвох», образний ряд якої проникнутий душевним ліризмом. Чимало її доробків означені вишуканими модерними ремінісценціями. Сергію притаманне заглиблення у вселенську філософію та загадковості психологічних колізій життя.

Його твори вирізняться яскравою мовою художніх символів, що знаходить своє відображення і у назвах – «Протистояння», «Слон», «Сім’я». Так, в композиції «Сім’я» перед глядачем постають лише три абстрактні декоративні форми, але в них стільки грації і пластики, що ми відразу впізнаємо маму й тата, які схилилися одне до одного, і їхню маленьку дитину. Балансуючи на нюансах форми і пластики, художник закладає в роботу не лише філософський зміст, а й велику частку доброго гумору, бо як же не усміхнутися, коли дивишся на таку щасливу чудернацьку родину.

А ось Олександра приваблюють нові технологічні пошуки та експерименти з різними матеріалами. Наприклад, робота над керамічним ансамблем декоративних ваз з інтригуючою назвою «Мерседес», який складають об’ємно-просторові форми, потребувала не лише фантазії майстра, а й особливої технології, зокрема, режиму випалювання глини, що вдало розробив художник. Нині ця оригінальна композиція стала окрасою інтер’єру меморіального залу музею Олександра Осмьоркіна. Особливою зацікавленістю Олександра є робота з поєднанням матеріалів, зокрема, глини і скла, як у декоративному панно «Натюрморт». Сповнений гри кольору і світла, особливого живописного шарму, цей невибагливий, на перший погляд, твір викликає відчуття приємного, мажорного настрою, що сприяє розвитку позитивного світосприйняття.



Майстри керамічного мистецтва Фірсови є учасниками всеукраїнських художніх виставок. Неодноразово влаштовували вернісажі своїх доробків в художньо-меморіальному музеї О.О.Осмьоркіна – «Кераміка сім’ї Фірсових» у 1995 році та персоналія Сергія Фірсова «Подих глини» у 1997-му. Експозицію нинішньої виставки складають твори з музейної колекції «Сучасне українське образотворче мистецтво» та авторських зібрань. Кожна з робіт – унікальна та неповторна і яскраво відображає особливості творчої манери талановитих художників. А оригінальним доповненням є унікальні фото митців у гончарній
майстерні.

Андрій НАДЄЖДІН,
заслужений художник України,
мистецтвознавець, провідний науковий
співробітник художньо-меморіального музею О.ОсмьоркінаПодписи



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.40792 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua