ПОДІЇ У КІРОВОГРАДІ


ЩОБ ПОКУПЕЦЬ БУВ ЗАВЖДИ ПРАВИМ

17.07.2009, 09:52

У будь-якому суспільстві торгівля – не просто пов’язана із повсякденним життям людей, задоволенням їхніх потреб у товарах та послугах. За тим, як працює ця сфера, можна судити про рівень розвитку суспільства, наявність та успішність економічних реформ, турботу держави про кожну людину, організацію побуту і багато в чому збереження здоров’я населення.

Напередодні Дня працівника торгівлі та ресторанного господарства про досягнення й проблеми у галузі торгівлі ми говорили з керівником відділу розвитку торгівлі та громадського харчування департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку міської ради Володимиром Каленчуком.

– Процес розвитку мережі торговельних підприємств нашого міста не варто відокремлювати від тих негативних процесів, які охопили світову економіку, – зазначив Володимир Григорович. – Фінансово-економічна криза позначилась і на торгівлі, адже вона як той лакмусовий папірець відображає стан економічних процесів, які відбуваються у державі. Ще рік тому ми із захопленням спостерігали, як відкриваються нові і нові торговельні об’єкти, а зараз все частіше трапляються повідомлення про здавання в оренду торговельних площ. Відбувається хоч і невелике, але скорочення закладів торгівлі. Але це жодною мірою не вплинуло на товарообіг, який залишається на рівні попереднього року, подекуди навіть зростає. Подібне явище спеціалісти, правда, пов’язують із зростанням цін та інфляційними процесами. Але виживати у складних умовах наші підприємці навчені ще у складний період 90-х років минулого століття. Тому, думається, що і нинішні непрості часи незабаром минуть, а галузь вийде із кризи оновленою та здатною задовольняти зростаючі потреби населення.

– Володимире Григоровичу, навіть незважаючи на труднощі кризового періоду (а торгівля є віддзеркаленням уповільнення чи активізації економічних процесів), мабуть, є певні досягнення, якими варто поділитися?

– Так, зараз ми прагнемо виконати усі показники міської програми розвитку сфери торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування населення. Завдяки таким злагодженим та скоординованим діям вдалося не лише зберегти мережу існуючих підприємств, а й розширити її. Звичайно, не можна порівнювати минулий рік та нинішній з огляду на складність розвитку галузі, але якщо за 2008 рік мережа підприємств торгівлі зросла на 264 одиниці, то за перше півріччя нинішнього також відбувається їх збільшення – на 46 одиниць.

У минулому році та першому півріччі нинішнього були відкриті нові сучасні магазини "Тепло-арт", "Світ саун", "Стройка", "Колумбія", "Світ техніки", "Санпласт", "Гаврилівські курчата", "Світ меблів", "Модний дім", "Світ взуття", "Агат", "Сини та доньки", "Ягуар", "Союз", "Подоляночка", "Твій день", "Галерея світла", "Наутілус", "Сезон рибалки", "Соціальний", "Бджілка", "Наша ряба", оптово-роздрібний магазин "Фуршет", торговельні комплекси "Жадівський", "Піраміда", супермаркети "Технополіс", "Копил- ка", "Наш край", "Сільпо", аптеки ТОВ "Віталюкс", "Святого Луки", "Матері та дитини".

Розширилася мережа підприємств місцевих товаровиробників за рахунок встановлення пересувних вагончиків ВАТ "М’ясокомбінат "Ятрань", ВАТ "Паляниця", м’ясокомбінату "Соколівський". З метою збільшення продажу товарів місцевих та вітчизняних товаровиробників і розширення асортименту продукції постійно проводяться ярмарки сільгосппродукції, виставки розпродажу, святкової торгівлі тощо.

– Зараз чимало проблем у міської влади та профільного департаменту зокрема виникає із впорядкуванням торгівлі у центральній частині міста…

– Дійсно, це проблема. І засмучує, що між окремими підприємцями та департаментом склались непрості відносини. За своїм призначенням наша структура повинна сприяти розвиткові торговельного обслуговування населення. Що, до речі, і робиться. Але останнім часом ми чомусь не можемо знайти спільної мови з тими підприємцями, які розташували торговельні намети в самому центрі міста. На жаль, кожен з цих підприємців розмірковує з точки зору власних інтересів. Мовляв, мені саме тут потрібно торгувати. По-перше, "мого місця" в центрі міста немає. На тротуарах та вулицях місця для торгівлі визначити неможливо. По-друге, якби на ринках Кіровограда усі місця були зайняті, тоді можна було б думати про облаштування нових територій для здійснення торгівлі. Ці підприємці галасують, що міська влада залишає їх без роботи. Торгуйте, будь ласка! Але там, де це визначено. Не треба перетворювати тротуари на нагромадження кіосків, наметів. Вони там знаходяться незаконно, без усіляких дозволів. Більше того, ми прекрасно знаємо, скільки коштує земля у центрі міста. Скільки коштів витрачають ті підприємці, які бажають вести свій бізнес законно, на сплату податків, оренду приміщень тощо. Ці ж підприємці нічого не платять у міську казну і навіть чути не хочуть пропозицій, щоб їхній маленький бізнес легалізували і не виникало проблем надалі…

На одному з останніх засідань виконавчого комітету міської ради було прийнято рішення про перенесення торговельних наметів від "Укртелекому". Добре, що ці підприємці нас нарешті зрозуміли, і ми безболісно їх передислокували ближче до готелю "Київ".

Але, з іншого боку, проблема ще не розв’язана остаточно. На розі вулиць Карла Маркса та Преображенської триває жвава торгівля квітами, канцтоварами та іншим крамом. Зараз це питання опрацьовують спеціалісти нашого відділу, воно активно обговорюється з підприємцями. Ми їм запропонували спорудити модулі єдиного зразка, щоб і торговельні місця мали естетичний вигляд, і перешкод для пішоходів поменшало, і торговельники могли б працювати там, де їм вигідніше. Та, на жаль, і такий компромісний варіант не знаходить відгуку в торгуючих.

– Чи надаєте пріоритети торгівлі товарами місцевого та вітчизняного виробництва?

– Коли ми даємо дозволи на здійснення торгівлі нашим підприємцям, то в угоді обов’язково обумовлюємо, особливо це стосується торгівлі продуктами харчування, що асортимент товарів місцевих виробників повинен становити не менше 50 відсотків. Але статистика говорить про те, що їх значно більше. Кіровоградська область зараз посідає одне з провідних місць у державі за обсягами реалізації товарів саме місцевих товаровиробників. Цей показник нині становить мало не 80 відсотків.

– Чи немає певної диспропорції у забезпеченні населення товарами промислової та продовольчої груп?

– Ні, такої диспропорції не існує. Але з досвіду знаю, що торгівля харчами більш витратна, ніж промисловими товарами. Тут треба забезпечувати і відповідні умови зберігання, отримувати дозволи, санітарні книжки тощо. Тому, мабуть, підприємці і віддають перевагу саме промисловій групі. Кіровоградці помітили, що в центральній частині міста поменшало продовольчих магазинів. Поступово зникають невеличкі продовольчі крамниці. Тому департамент вніс свої пропозиції, на які пристали наші місцеві виробники: менше відкривати своїх фірмових магазинів, а торгівлю здійснювати з мобільних спеціально обладнаних вагончиків. Таке нововведення особливо помітне в організації торгівлі своїми виробами ВАТ "М’ясокомбінат "Ятрань". Таких "магазинів на колесах" зараз по місту налічується більше 20. Розташовані вони у різних мікрорайонах, щоб якомога краще наблизити цю сферу безпосередньо до покупця. Асортимент там досить широкий, і це приваблює місцевих жителів.

З метою наближення торгівлі до населення наш департамент вийшов з ініціативою передачі підприємцям в оренду зупинок громадського транспорту, щоб вони разом із облаштуванням споруджували на них і маленькі магазинчики. Це також досить зручно для населення, адже неподалік від вашого помешкання можна завжди придбати різноманітні харчі. Незабаром усі зупинки будуть таким чином обладнані.

– Чи знайшла міська влада порозуміння з власниками великих торговельних мереж, адже до недавнього часу активно поширювались чутки, що, мовляв, вони не сплачують податків до місцевого бюджету, всі кошти вивозяться в інші області, де зареєстровані ці підприємства? І чи не "душать" великі супермаркети маленькі магазинчики, що також є певною причиною їх зникнення?

– Усі ті чутки були значно перебільшені. Податки сплачують усі в бюджети усіх рівнів, як це і визначено законодавством. Правда, великі торговельні мережі, як вони кажуть, ідуть шляхом оптимізації податків. Працюють спеціальні групи юристів, фінансистів, завдання яких – зменшити сплату податків у вже існуючому законодавчому полі. Тож від такої оптимізації страждають як місцеві бюджети, так і державний, адже саме туди і скорочуються податкові надходження.

А те, що зменшується кількість малих магазинчиків, так це об’єктивний процес, на який органи місцевої влади не можуть вплинути. Зокрема, з ціновою політикою, яку проводять великі мережі, дрібні крамнички не можуть конкурувати. Але, з іншого боку, кіровоградський ринок, мабуть, уже перенасичений великими супермаркетами. Тому на певний час їх відкриття у нашому місті буде призупинене. Єдиний супермаркет, який ще й досі не почав працювати, хоча про своє відкриття заявив ще у квітні, так це супермаркет будівельних матеріалів "Епіцентр". Вони і кадри набрали, і персонал вивчили, але, мабуть, криза дається взнаки.

– Нинішнє професійне свято стосується і працівників ресторанного господарства. Що відбувається у цій сфері?

– Пройшло невеличке скорочення закладів громадського харчування, але якість послуг значно зросла. Та, на мою думку, в нашому місті бракує ресторанів із великими залами, де одночасно можна обслуговувати 200 чоловік. Таких ресторанів у нас лише два.

Загалом же, мережа закладів ресторанного господарства налічує 342 об’єкти на 16,5 тисячі посадкових місць. Тільки за останній рік у Кіровограді були відкриті кафе "Євро-хата" ТОВ "Кузня смаку", "Єлисаветград" ТОВ "Алма Трейд", ТОВ ТРК "Портал" та фітнес-бар ПП Омельянчук І.Г. Окрасою ресторанного господарства міста є кафе "Камелія", "Джунглі", "Асторія", "Максим", "Чорна кава", "Албена", "Піца Челентано", "Лайм", "Старый город", "Ветеран", ресторани "Європа", "Транд-Піца".

На жаль, у нашому місті немає великого спеціалізованого виставкового центру, де можна було б проводити різноманітні ярмарки, виставки, інші масові заходи. Серед кіровоградців така форма торгівлі користується особливою популярністю, але, наприклад, приміщення Палацу культури ім. Компанійця, де найчастіше організовуються торговельні виставки-продажі, вже не вміщає всіх бажаючих узяти у них участь, воно не пристосоване для подібних заходів. Тож варто подумати над створенням у Кіровограді сучасного виставкового комплексу. Але виникають проблеми із виділенням земельної ділянки під такий центр, що потрібно обов’язково провести через аукціон, та й ініціатив від потужних комерційних структур не надходило. Тобто це далека перспектива, але працювати над втіленням її у життя потрібно. Міська влада, запропонувавши підприємцям максимум сприяння, може реалізувати для міста таку потрібну справу.

Насамкінець хочу привітати зі святом усіх працівників сфери торгівлі. Побажати їм нових трудових здобутків, щоб ця галузь і справді була взірцевою, а покупець, відвідавши чи то маленьку крамничку, чи то великий супермаркет, був завжди задоволений умовами обслуговування, придбаними якісними товарами, шанобливим ставленням до себе з боку обслуговуючого персоналу.

 

"ВГ" №
(00.00.0000)

Погода, Новости, загрузка...

 


Copyright © 2001–2009 "Вечiрня газета", (admin@vechirka.com.ua) , Vechirka.com.ua
Використання матерiалiв cайту дозволяється лише з посиланням (гіперлiнком) на www.Vechirka.com.ua. Використання фотоматеріалів сайту без письмового дозволу ЗАБОРОНЕНО!
Использование материалов сайта разрешается только со ссылкой (гиперссылкой) на www.Vechirka.com.ua. Использование фотоматериалов сайта без письменного разрешения ЗАПРЕЩЕНО!