ПОДІЇ У КІРОВОГРАДІ


НЕ ВЕЗЕ ТИМ, ХТО НЕ ВЕЗЕ

Юрій ЛІСНИЧЕНКО

21.08.2009, 08:12

Останнім часом у транспортній сфері Кіровограда відбуваються певні позитивні зміни, які вже відчули жителі обласного центру. Що вже зроблено для того, аби поліпшити якість їх обслуговування, що заплановано зробити в майбутньому – про це розповідають заступник директора департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку Кіровоградської міської ради Володимир Горбатенко, начальник управління споживчого ринку, транспорту та зв’язку департаменту Олексій Павлов і головний спеціаліст відділу захисту прав споживачів департаменту Ганна Денисенко.

Володимир Горбатенко: Міська влада тісно співпрацює з усіма транспортними підприємствами, які перевозять кіровоградців. Варто зауважити, що з більшістю керівників підприємств-перевізників вона знаходить спільну мову. Зважаючи на недостатність коштів у міському бюджеті через економічну кризу, транспортники погоджуються брати на себе частину фінансових витрат, пов’язаних з облаштуванням кінцевих зупинок маршрутних таксі. Наприклад, розворотний майданчик біля ринку "Август" погодилися заасфальтувати підприємства "ЛАЙТ", "БіКОР", "Укравтоінвест". Під час конкурсу на право обслуговувати міські маршрути їх переможці брали на себе зобов’язання утримувати в належному стані певні зупинки громадського транспорту. Невдовзі спеціальна комісія перевірятиме, наскільки вони дотримуються своїх зобов’язань. Якщо підприємство нехтує цим, надалі у нього не буде шансів працювати на міських маршрутах.

Великим здобутком є поява на міських маршрутах великомістких автобусів. Їх придбав і випустив на лінії ВАТ "Автобусний парк 13527”. Наступним кроком на шляху забезпечення містян дешевим і зручним громадським транспортом є доручення міського голови Володимира Пузакова про відновлення до Дня незалежності тролейбусного руху на вулиці Жовтневої Революції, провулку Училищному, проспекті Винниченка. Задля цього зараз біля ринку "Босфор" на Ковалівці спеціалісти встановлюють нові опори для тролейбусної електричної лінії.

Пільгові категорії населення нині мають право на безоплатний проїзд на всіх маршрутах, за винятком маршруту № 115. Та завдяки зусиллям міського голови, голови Ленінської районної ради Петра Романюка й моїм як депутата міської ради невдовзі і в автобусах на цьому маршруті пільговики зможуть їздити безкоштовно. Як і в попередні роки, діють 23 маршрутні лінії до садово-городніх кооперативів (торік їх було 18). Там працюють водії приватних підприємців Баркара і Бахтира, ВАТ "Автобусний парк 13527”, "Укравтоінвест" та обласної автобази. І працюють сумлінно, бо ще жодної скарги на обслуговування пасажирів на цих маршрутах до управління не надійшло.

Кор: Перевезення пільгових категорій населення узагалі найболючіша проблема. Як вона розв’язується?

В.Г.: Переважна більшість транспортників виконує взяті на себе зобов’язання стосовно безкоштовного перевезення пільгових категорій населення. Управління тісно співпрацює з керівниками підприємств-перевізників і зразу ж повідомляє їм про порушення водіїв. Злісних порушників без жалю звільняють. Бо вони не мають права відмовляти в перевезенні пільговикам, адже підприємства-перевізники уклали з профільним управлінням міськради договори, котрими передбачено безоплатне перевезення ветеранів, пенсіонерів та інших груп населення, які мають право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті. Крім того, ми фіксуємо та узагальнюємо інформацію про кількість порушень тим чи іншим підприємством, що дозволить членам конкурсної комісії під час проведення наступного конкурсу на право перевезення пасажирів не допустити на маршрути підприємств-порушників.

Я як заступник директора департаменту і як депутат міської ради звертаюся до всіх водіїв підприємств-перевізників і закликаю їх уважно ставитися до пільговиків. Особливо до ветеранів війни, яких лишилося серед живих не так уже й багато. Вони заслужили на те, щоби ми створили їм найзручніші умови для проїзду в громадському транспорті

Олексій Павлов: Управління транспорту і зв’язку оперативно реагує на всі звернення громадян, що стосуються неналежного або відверто брутального ставлення водіїв до пасажирів. Люди звертаються з цього приводу або до нас, або у відділ захисту прав споживачів, або до міського голови під час його прийомів. Майже всі ці звернення – від пільговиків. Вісімдесят відсотків скарг пов’язані з брутальністю водіїв і небажанням перевозити названу вище категорію пасажирів безкоштовно. Двадцять відсотків – це звернення із проханням пояснити, які права мають ті ж таки пільговики. Деякі водії замість того, щоби спокійно пояснити, що у салоні можуть їхати два пасажири, які мають право на безоплатний проїзд, лаються й навіть погрожують. Про такі випадки працівники управління негайно повідомляють керівникам. А ті вже реагують відповідно до того, на яке покарання заслуговує порушник – відсторонення від керування автобусом, позбавлення премії, звільнення з роботи. У нас є перелік водіїв, що відзначилися грубим ставленням до пасажирів. Щомісяця його оновлюють. Керівники автопідприємств мають вільний доступ до нього. Тому вже знають, чи варто приймати того чи іншого водія на роботу. Унаслідок цього й самі водії, схильні до грубощів, схаменулися: перебування їхніх прізвищ у "чорному" списку нічого доброго їм не дає. Однак варто сказати, що часом і водіям дістається. Особливо від зовсім ще не старих пільговиків, які чомусь вважають ганьбою для себе пред’явити документ, що дає право на безплатний проїзд. Відповіддю на це прохання може бути все що завгодно. Тому й пасажири мають розуміти, що робота водія нелегка, і не створювати в автобусі нервової обстановки.

Ганна Денисенко: Найбільше до відділу захисту прав споживачів департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку Кіровоградської міської ради надходить скарг на водіїв та кондукторів громадського транспорту. В першому півріччі минулого року їх було 117, а з початку нинішнього року (станом на двадцяте липня) отримано 115 скарг, зокрема щодо відмови в пільговому перевезенні.

З ініціативи директора департаменту – заступника міського голови Миколи Цуканова з 30 січня цього року почала роботу комісія з розгляду звернень громадян до департаменту стосовно надання їм в Кіровограді транспортних послуг. До її складу входять представники ветеранських і громадських організацій, керівники транспортних підприємств, журналісти. Протягом минулого півріччя цього року члени комісії на її засіданнях розглянули 96 скарг на водіїв та кондукторів щодо виконання ними правил перевезення пільговиків. Було прийнято рішення про звільнення з роботи 18-х порушників, трьох позбавлено премій, 14-х тимчасово відсторонено від роботи без збереження заробітної плати, десятьом винесено догани, 34-х суворо попереджено про недопущення повторного порушення. Вісім листів-скарг спрямовано до територіального управління Головавтотрансінспекції, два – у головне управління захисту прав споживачів, три – до правоохоронних органів для з’ясування суті порушень водіїв та осіб власників деяких маршрутних таксі. Завдяки заходам, ужитим членами комісії та керівниками підприємств, де працюють чи працювали порушники, кількість скарг на нетактовне ставлення водіїв до пасажирів зменшується.

Маю сказати, що, аби порушника було покарано, слід написати письмову заяву на ім’я міського голови і вказати в ній номер транспортного засобу, дату й час порушення водієм чи кондуктором прав пасажира. У цьому випадку винного можна буде швидко знайти і застосувати проти нього відповідні заходи.

 

"ВГ" №
(00.00.0000)

Погода, Новости, загрузка...

 


Copyright © 2001–2009 "Вечiрня газета", (admin@vechirka.com.ua) , Vechirka.com.ua
Використання матерiалiв cайту дозволяється лише з посиланням (гіперлiнком) на www.Vechirka.com.ua. Використання фотоматеріалів сайту без письмового дозволу ЗАБОРОНЕНО!
Использование материалов сайта разрешается только со ссылкой (гиперссылкой) на www.Vechirka.com.ua. Использование фотоматериалов сайта без письменного разрешения ЗАПРЕЩЕНО!