МЕНЮ










class="cn_news_even">
26 лютий 2016 - 22:18

Кожен зможе обрати свій шлях


Управління освіти Кіровоградської міської ради 22 лютого презентацією в кібернетико-технічному коледжі проекту "Якісна профільна освіта – кожній дитині" розпочало профорієнтаційну кампанію серед учнів дев’ятих класів.

На презентацію було запрошено хлопців і дівчат з різних шкіл міста та їхніх батьків. Керівники 22 шкіл розповіли про навчання в 10 – 11-х профільних класах, в яких з першого вересня наступного навчального року нинішні дев’ятикласники матимуть змогу поглиблено вивчати певні предмети (у більшості із цих шкіл профільне навчання у старшокласників запроваджено вже давно). Також про можливість здобути ту чи іншу спеціальність у кібернетико-технічному коледжі та шести професійних навчальних закладах (ПНЗ) доповіли їх представники.

"ВГ" звернулася до очільниці міської освітньої галузі Лариси Костенко з проханням детально розповісти про запроваджуваний профорієнтаційний проект.

– За допомогою проекту "Якісна профільна освіта – кожній дитині" ми, освітяни, хочемо донести до учнів і їхніх батьків, що вони мають можливість усвідомлено, самостійно вибрати майбутній професійний шлях дитини, – зазначила вона. – З 24 лютого по 6 квітня у 20 школах з профільним навчанням пройдуть дні відкритих дверей. На ці заходи колективи шкіл запрошують дев’ятикласників, їхніх батьків з усього міста, представників професійних навчальних закладів. Освітяни зі шкіл і ПНЗ розповідатимуть про навчання, а також знання та професії, які юнаки й дівчата зможуть в них здобути.

У березні плануємо провести для учнів 9 – 11-х класів виставку-презентацію навчальних закладів загальної середньої та вищої освіти, місцевих підприємств і їх продукції. Запросимо на неї і спеціалістів Державної служби зайнятості, і представників установ, підприємств, організацій, що мають вакантні робочі місця. Працівники служби зайнятості розкажуть учням про перспективні професії. Адже, згідно зі статистикою, поки наші діти навчаються – 10-15 професій стають уже неактуальними на ринку праці. Нині попит існує на представників технічних спеціальностей, не вистачає на ринку праці конструкторів, ІТ-спеціалістів.

Вважаю, що цей проект зацікавить кіровоградців, він допоможе визначитися учням з їхнім майбутнім професійним життям.

– Що порадите, Ларисо Давидівно, робити тим, хто хотів прийти в певну школу в День відкритих дверей, але не зміг?

– Кожна школа, яка бере участь у проекті, розмістить на своєму сайті або свою презентацію, або відеоролик, який було представлено в кібернетико-технічному коледжі на презентації проекту "Якісна профільна освіта – кожній дитині". На сайті міського управління освіти в розділі "Профільне навчання" розмістимо посилання на кожну таку презентацію та ролик.

Ми маємо донести до людей також інформацію щодо професійних навчальних закладів. На жаль, раніше у школах за будь-які ціну намагалися залишати учнів після дев’ятих класів, щоб відкрилися десяті класи, не зменшилося навантаження вчителів, а звідси – і заробітна плата. А на профорієнтацію учнів, їхнє професійне майбутнє недостатньо звертали увагу. Якщо ж ми, освітяни, хочемо позитивних змін, то повинні змінитися самі й подумати, що є найкращим для наших учнів. Тому й захід у кібернетико-технічному коледжі пройшов під гаслом "Якщо ми будемо навчати сьогодні так, як навчали вчора, то ризикуємо відібрати в наших дітей завтра". Маємо їм пояснювати, що, можливо, краще піти навчатися в професійний навчальний заклад, здобути там робітничу професію й одночасно – повну загальну освіту. А вже потім, з професією, обирати – навчатися далі чи йти працювати. Адже не секрет, що трапляються випадки, коли учні приходять у десятий клас, а вчитися не хочуть. І не можуть влаштуватися в ПНЗ, втрачають один або два роки.

– Із робітничими професіями все зрозуміло, а от із профільним навчанням – не дуже…

– Профільність – це поглиблене вивчення певного предмета чи близьких предметів, існують різні напрямки профільного навчання. З першого вересня у школах міста в десятих класах відкриють філологічний, фізико-математичний, інформаційно-технологічний, біолого-хімічний, економічний, історико-правовий, технологічний, військово-спортивний та інші профілі. Якщо дитина не зможе вибрати собі конкретний напрямок, то декілька шкіл запропонують їй універсальний: на всі предмети там виділять достатню кількість годин, щоб добре підготувати її до зовнішнього незалежного оцінювання. У дні відкритих дверей у школах проведемо анкетування, візьмемо до уваги побажання дев’ятикласників та їхніх батьків. Можливо, після опрацювання анкет ситуація дещо зміниться: замість відкриття у школі одного напрямку буде відкрито інший, на який охочих набагато більше.

– Якщо почнеться масова "міграція" учнів до одних шкіл, то іншим, без профільних класів, певно, доведеться відмовитися від старшокласників?

– У місті є школи, де учнів у десятому класі залишається від 8 до 16. І кожен з них, мабуть, хотів би навчатися за певним напрямком, але задовольнити бажання кожного не можемо. Тому відкриваємо універсальний напрямок. Нам потрібно зорієнтувати учня на профілізацію й розповісти, що в кожному мікрорайоні є школа, профіль якої може йому підійти.

Система освіти повинна змінюватися. Та концепція її розвитку, яку нині презентують на державному рівні, передбачає відокремлення початкової, основної і старшої шкільних ланок. У майбутньому старшу школу відкриватимуть лише там, де на паралелі буде не менше ста учнів. А це, щонайменше, чотири класи. Якщо дотримуватися цієї концепції, то в нашому місті залишиться приблизно десять шкіл, які відповідатимуть таким вимогам. Тому ми вже зараз починаємо йти в цьому напрямку, щоб згодом не було як грім з ясного неба: з першого вересня замість 36 шкіл І – ІІІ ступенів залишаться лише десять.

За результатами набору на початку наступного навчального року міське управління освіти з’ясує, яких учнів набрали до профільних класів, як ті впоралися із завданнями (у десяті профільні класи буде відбір на конкурсній основі – тестування). А вже наприкінці 11-го класу зовнішнє незалежне оцінювання покаже, як їх навчила школа. І тоді батьки наступних дев’ятикласників та вони самі робитимуть вибір на користь того чи іншого навчального закладу вже не лише на основі профорієнтації. Таким чином виникне реальна конкуренція між закладами.

– Конкуренція призведе й до скорочення вчителів через зменшення кількості учнів.

– Найкращим учителям з тих, у яких "заберуть" старшокласників, надамо можливість працювати і в інших школах за сумісництвом. До того ж, якщо в будь-якій зі шкіл набиратиметься 25 майбутніх десятикласників і їхні батьки нікуди їх не переводитимуть, то в такій школі десятий клас буде відкрито. Та все ж міське управління освіти прагне змінити спосіб мислення батьків і вчителів, довести їм необхідність того, що потрібно дати дитині і її батькам право вибору навчального закладу й перспективу здобути якісну освіту та конкурентоспроможну професію.

– Школа через дорогу і в іншому кінці міста – різні речі. Ви берете до уваги цей фактор?

– Так, уже існує попередня домовленість з міським головою щодо можливого запровадження для учнів проїзних квитків або іншого способу здешевити шлях до школи та з неї. Однак батьки мають пам’ятати, що краще знайти той заклад, який дасть дитині міцні знання, аби потім не витрачати гроші на репетиторів перед зовнішнім незалежним оцінюванням.

Якщо ж у якійсь школі виявиться багато старшокласників з різних мікрорайонів, то навчання там розпочинатиметься не о восьмій годині, а о дев’ятій, щоб учні встигали доїхати до неї ще до початку уроків.

Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА




Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



Погода, Новости, загрузка...
pgt 0.36706 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua