МЕНЮ










2 листопад 2018 - 10:02

Місто має бути комфортним для людини


Упродовж двох днів, 25 – 26 жовтня, у Кропивницькому (у приміщенні регіональної Торгово-промислової палати) Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) та міська рада обласного центру в межах українсько-німецького проекту «Інтегрований розвиток міст в Україні» провели «Шосту Українську академію інтегрованого розвитку міст» за участі більше ста фахівців з України, Німеччини та Швейцарії на тему «Стала міська мобільність як складова частина інтегрованого планування розвитку міста».
GIZ працює в нашій країні від імені німецького уряду з 1993 року. Пріоритетними напрямами німецько-української співпраці є ефективне державне врядування, енергоефективність, сталий економічний розвиток. GIZ діє за дорученням п`яти німецьких міністерств, Європейського Союзу, а також урядів Великої Британії та Швейцарії. Співпраця спрямована на наближення України до ЄС і відчутні покращення у політичній, соціальній, економічній та екологічній сферах.
Окрім цього, GIZ на конкурсній основі проводить в українських містах практичні конференції, на яких зарубіжні й українські експерти діляться досвідом щодо сталого розвитку міст.
Зробімо
вулицю дружньою
до містянина
Цьогорічна конференція «Стала міська мобільність як складова частина інтегрованого планування розвитку міста» відбулася в Кропивницькому завдяки тому, що міський департамент з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій зміг переконати фахівців із GIZ у щирому прагненні зробити наше місто якомога зручнішим і комфортнішим для кропивничан та його гостей (загалом, на проведення конференції претендували дев’ять міст). У заході взяли участь міський голова Андрій Райкович, керівник проекту «Інтегрований розвиток міст в Україні» Матіас Брандт та керівник проектного бюро GIZ у Львові Оксана Олійник.
Стала міська мобільність – це європейський стандарт планування транспортної галузі, що відповідає потребам мешканців у пересуванні по місту, орієнтований на охорону довкілля та зменшення викидів в атмосферу. Стала мобільність передбачає інтегрованість транспортного планування з іншими сферами життя, тож спрямована не лише на транспорт, а й на містобудування, екологію, економіку, доступність для різних категорій населення.
Відкриваючи конференцію, Андрій Райкович наголосив, що головною її метою є посилення співпраці між містами, обмін досвідом і найкращими напрацюваннями, обговорення подальших перспектив міського розвитку в Україні.
– Мені надзвичайно приємно, що ви виявили бажання долучитись до актуального і надзвичайно важливого проекту, – зазначив очільник обласного центру. – Ми розбудовуємо сучасне місто, розвиваємо його інфраструктуру. Один з наших пріоритетів – новий сучасний екологічний габаритний громадський транспорт на нових чи капітально відремонтованих дорогах. Це питання є наріжним каменем комунальної політики обласного центру. І саме цей стратегічний курс підтримує громада міста та депутати міськради. Тому нам будуть корисними поради і консультації висококваліфікованих фахівців.
Матіас Брандт у своєму виступі відзначив, що хоча в Україні зараз немає миру, однак міста й за таких умов необхідно розбудовувати.
– Досвід – саме той наш внесок, який ми з радістю вам надамо. Ідея децентралізації, активізації громадянського суспільства – дуже добра для загальних суспільних інтересів, – сказав він. – Ви йдете у правильному напрямку. Наша академія існує з 1 січня 2016 року, відтоді участь в академіях взяло понад 30 тисяч осіб. Разом ми доходимо спільної думки щодо розвитку інфраструктури міст, їх фінансового розвитку.
Доповідачі у перший день конференції поділилися основними засадами сталої мобільності, розповіли про її зв’язок із розвитком міста, навели приклади успішних змін, які стали можливими завдяки розробленим планам вільного, безпечного, екологічно чистого та стабільного пересування містом для всіх груп населення.
Позитивний імідж –
шлях до успіху
На прес-конференції, що відбулася за участі Андрія Райковича, Матіаса Брандта, Оксани Олійник та одного з провідних фахівців з інтегрованого розвитку міст Зігфріда Руппрехта останній високо оцінив стратегію міського голови Кропивницького щодо розвитку електротранспорту.
– Ваша стратегія дуже правильна, пане міський голово, – зазначив він. – У Європі деякі міста відмовились від електричного транспорту, а тепер дуже жалкують про це. Так що, ви робите все правильно. Адже електротранспорт не лише зручний, а ще й екологічно чистий.
Андрій Райкович розповів, що в Кропивницькому до кінця року з’являться сучасні тролейбуси з автономним ходом і що за таким транспортом – майбутнє.
– Через перспективність електротранспорту як виду транспорту, дружнього до людей, ми й працюємо над розширенням і розвитком нашого комунального підприємства «Електротранс». Колись там було понад сімдесят тролейбусів. Наша мета – збільшити їх нинішню кількість до цієї цифри й перевершити її, – наголосив очільник міста. – Для того, щоб будувати місто, розбудовувати його, можна йти декількома напрямками. Ми обрали шлях консультацій, інтеграції з європейськими структурами, які мають багатий досвід у містобудуванні. І незалежно від того, чи потрапили ми в програму безпосередньо з фінансовою складовою, чи проводимо поки що консультативні семінари, наради, засідання, – це надзвичайно потрібна справа. Бо треба зарекомендувати себе, довести, що ми – команда однодумців, що разом з громадою хочемо впровадити у своєму місті впорядковані системи транспортного, дорожнього забезпечення, покращення інфраструктури, залучивши при цьому до роботи всі управління міської ради. Тому консультації спеціалістів (а це – експерти європейського рівня) надзвичайно важливі не лише для мене як очільника міста, не лише для депутатів і громадських діячів Кропивницького, а й для людей, які приймають рішення щодо участі чи то у фінансових, чи то в консультативних світових проектах. Це надважливо. І якщо ми співпрацюємо з академією інтегрованого розвитку міст, то поради, характеристика нашого міста від експертів надзвичайно важливі для європейських структур, які можуть професійно розробити для нас той чи інший проект, практично його запровадити чи, наприклад, рекомендувати нас інвесторові або тому ж Європейському банкові реконструкції й розвитку. І повірте, що думка експертів європейського рівня надзвичайно важлива.
Міська влада сконцентрувала інвестиційну увагу на двох аспектах – транспортному забезпеченні й забезпеченні теплом, теплосанації, тепломодернізації. Це – серйозні програми, і ми робимо все для того, щоб створити позитивний імідж нашого міста перед європейською спільнотою, європейськими експертами, на допомогу яких і сподіваємося – фахову, професійну.
Проблемне перехрестя як майданчик
для інноваційних
перетворень
Одним із заходів конференції став аналіз такого важливого об’єкта, як перехрестя вулиць Євгена Тельнова та Вокзальної.
Як зазначив директор департаменту економічного розвитку, торгівлі та інвестицій – начальник управління економіки міськради Андрій Паливода, це місце в Кропивницькому вибрали невипадково, адже там перетинаються дві магістралі, з кількох боків знаходяться торговельні об’єкти й місця великого скупчення людей – автостанція та дендропарк. Там же – недобудований підземний перехід, а також початок обмеження руху вантажного транспорту в напрямку центру міста. Усе разом створює доволі «гримучу суміш», в якій не надто комфортно перебувати.
– Учасники конференції проаналізували стан справ на даному перехресті, розглянули його складові, які суттєво впливають на життя нашого міста, доступність для всіх категорій населення, – зазначив Андрій Паливода. – Ми хочемо створити прецедент наукового підходу до вирішення проблем у Кропивницькому, пов’язаних з мобільністю, з покращенням умов для пересування людей, щоб у майбутньому при плануванні нових об’єктів можна було використовувати цей досвід. Це дасть можливість, зокрема, підвищувати рівень безпеки на перехресті для пішоходів та водіїв, знижувати рівень викидів вуглекислого газу в повітря тощо. Надані рекомендації, пропозиції учасників академії обов’язково будуть реалізовані в Кропивницькому. Для нас це не просто теоретична робота, а шанс скористатися досвідом інших міст, почути поради представників європейського співтовариства, як зробити наше місто зручнішим, екологічнішим і безпечнішим.
У результаті проведеного аналізу експерти рекомендували нанести й оновити дорожню розмітку на перехресті, краще організувати роботу світлофорів, зокрема подовжити час між зміною його кольорів, перенести зупинку громадського транспорту навпроти автостанції № 2 до скверу Слави, розглянути можливість нанесення «зебри» по діагоналі, аби пішоходи швидше переходили перехрестя, запровадити оплату за паркування автомобілів у спеціально відведених місцях задля впорядкування стоянок автотранспорту, створити біля автостанції торговельний центр замість багатьох павільйонів, а також упорядкувати заклади громадського харчування тощо.
Андрій Паливода також повідомив, що нині вже розпочато підготовку розпорядження міського голови щодо створення робочої групи під головуванням заступника міського голови Олександра Мосіна задля реалізації пропозицій міжнародних експертів, що ґрунтуються на європейському досвіді планування міської мобільності. До складу робочої групи увійдуть представники громадських організацій, управління економіки й інших управлінь та відділів міськради, люди з інвалідністю, депутати міської ради, жителі прилеглих до перехрестя будинків. Буде ініційовано розроблення і прийняття стратегії розвитку в Кропивницькому велоруху. Адже, наприклад, у Кельні (Німеччина) дев’ятнадцять відсотків учасників дорожнього руху пересуваються на велосипедах, а в містах України, де працює GIZ, – усього три відсотки (в усіх інших, найпевніше, не більше).
Завдяки проведенню в Кропивницькому академії від GIZ міські урядники й широка громадськість отримали вагоме підтвердження того, що пріоритетом у місті має бути пішохід, велосипедист, громадський транспорт, а вже лише після них – приватні автомобілі та припаркований транспорт.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА



3 листопад 2018 - 10:15
Шура (вст)

міжнародну конференцію скликали щоб проаналізувати "стан справ на перехрересті біля автостанції номер 2". а не помітили в якому стані забор біля автостанції? чи це буде предметом наступного симпозіуму?

3 листопад 2018 - 11:23
Юрій Лісниченко (вст)

Ви про який "забор" кажете?

3 листопад 2018 - 18:05
Шура (вст)

обпісяний з металопрофілю

4 листопад 2018 - 19:02
Юрій Лісниченко (вст)

Бачив сьогодні цю металеву огорожу. Слід її в деяких місцях вирівняти.

Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 1.20034 сек. / запитів: 8 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua