МЕНЮ










31 березень 2017 - 14:43

Їм треба лише допомогти порозумітися зі світом


На щовівторковій прес-конференції в міській раді Кропивницького напередодні Всесвiтнього дня поширення iнформацiї про проблему аутизму, який відзначають другого квітня, ішлося про реалії та перспективи надання допомоги дітям-аутистам.
Про досвід роботи з дітьми, хворими на аутизм, журналістам розповіли начальник відділу інспектування навчальних закладів управління освіти міської ради Світлана Кумпан, завідувач міської психолого-медико-педагогічної консультації Олена Дорошенко та керівники дитсадків і спеціальної та з інклюзивними класами шкіл.
– В Україні про аутизм розпочали відкрито говорити лише нещодавно, – зазначила Світлана Кумпан. – Нашою головною метою є покращення життя дітей з аутизмом у результаті забезпечення їм рівного доступу до освіти, медичної допомоги, соціальної та економічної сфер життя, створення для таких дітей розгалуженої системи допомоги.
– Кропивницький входить до трійки українських міст, де найкраще організовано роботу з особливими дiтьми, – повідомила Олена Дорошенко. – Найвищою винагородою за нашу роботу є те, що дитина-аутист навчається у звичайному класі звичайної школи. А найбільшою проблемою для психологів, педагогів і лікарів, які працюють з такими дітьми, є нестача спеціальних програм і методик. Тому ми регулярно беремо участь у різноманітних тренінгах, які проводять провідні фахівці з інших держав, областей України, а найціннішим нашим надбанням є набутий досвід.
Про роботу з дітьми-аутистами в нашому місті розповіли завідувачі дитсадків № 47 «Горобинка» Лариса Самаріна та № 73 «Червона квіточка» Валентина Давидченко, директор спеціальної школи № 1 Наталія Станкевич, директор ЗОШ № 29 Лариса Смага, вчитель інклюзивного класу цієї школи Людмила Мальована та заступник директора з навчально-виховної роботи НВК № 26 Юрiй Воронов.
– У нашому садочку створено три спеціальні групи для особливих дітей, де перебувають 36 вихованців, з яких семеро – аутисти, – сказала Лариса Самаріна. – Маємо в штаті дефектолога, логопеда, що дозволяє організовувати якісну допомогу дітям. У таких випадках надзвичайно важливо, щоб спеціалісти починали працювати з малюками якомога раніше – це запорука успішного результату.
У спеціальній загальноосвітній школі № 1, де також працюють дошкільні групи, до обіду триває навчальний процес. Діти вивчають усі предмети, окрім іноземної мови. Після уроків – виховання. За словами директора закладу Наталії Станкевич, велику увагу в ньому приділяють урокам праці. Дітям вони надзвичайно подобаються, вони люблять займатися творчістю, і це допомагає їм у розвитку.
А от у ЗОШ № 29 впроваджують інклюзивну освіту.
– Я три роки працюю з хлопчиком Тарасом, хворим на аутизм, – повідомила вчитель інклюзивного класу Людмила Мальована. – Особливі умови, які нам вдалося створити, – це дружні, доброзичливі стосунки між дітьми. Цей хлопчик так само потрібен нашим дітям, як і вони йому. Виховати милосердя, толерантність у дітей в теоретичний спосіб неможливо. Це можна зробити тільки практично при реальному контактуванні. Тарас потягнувся до своїх ровесників-хлопчаків, йому подобається їхня рухливість.
Ще один заклад з інклюзивними класами – НВК № 26.
– Ми набрали у кожний клас не більше 12 дiтей, – зазначив Юрій Воронов. – У такому випадку кожній дитині є можливість приділити максимальну увагу. Гордістю школи став учень, який по закінченні закладу зумів продовжити навчання в професiйно-технiчному училищі...
Нині в нашій області мешкають 120 дітей-аутистів, рідні яких звернулися по соціальну допомогу. Насправді ж таких дітей значно більше, але їх, на жаль, не ведуть до спеціалістів – зосередила увагу на проблемі практичний психолог міської психолого-медико-педагогічної консультації Оксана Чеканова. Батьки таких особливих дітей на шкільне навчання можуть записати їх до спеціалізованого закладу або ж долучитися до інклюзивної освіти і відвести першокласника у звичайну школу.
Учасники зустрічі з журналістами постійно наголошували, що аутизм не є вироком, що із цим розладом розвитку нервової системи людина, за умови отримання спеціальної допомоги від педагогів та лікарів, живе повноцінним життям. Доказом цього є виставка творчих робіт таких особливих кропивницьких дітей, представлена до огляду на другому поверсі будівлі міської ради Кропивницького.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.39026 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua