МЕНЮ










30 листопад 2012 - 14:03

Індустріальні парки як засіб розвитку економіки міста


Стратегія розвитку Кіровоградської області до 2020 року має стати основоположним документом для подальших дій влади. В цьому переконаний заступник кіровоградського міського голови Ігор Василенко.

Посадовець зазначає, що стратегія визначить пріоритети для втілення у життя нових стандартів розвитку промислового виробництва, малого та середнього бізнесу, що допоможе відкрити нові джерела наповнення міського бюджету, а, значить, і фінансування галузей соціальної сфери.

В чому полягають основні цілі Стратегії розвитку Кіровоградщини? Передусім – у покращенні життя людей. Для того, щоб це відбулось, потрібно створювати нові робочі місця – людина повинна мати роботу. Необхідно підвищувати рівень заробітної плати. Поки що місто та область – не в числі перших в Україні за цим показником, тому прагнути є до чого і працювати також. Зростання заробітної плати може відбуватись за рахунок підвищення продуктивності праці, запровадження нових технологій, збільшення обсягів продукції, в тому числі за рахунок розвитку споживчих ринків. Як досягти цього?

Відбулись зустрічі з найпотужнішими виробниками обласного центру щодо розробки стратегії розвитку міста, були розставлені акценти подальшого розвитку промисловості міста. У першу чергу будемо працювати над створенням індустріальних парків – територій не менше 15 гектарів в тому числі з вільними виробничими потужностями, оснащених інженерними комунікаціями з подальшим їх використанням для розвитку нових підприємств. Закон, який визначає функціонування індустріальних парків, дає нам можливість на територіях, що є в місті – Балашівський промвузол, незадіяні площі заводів «Червона зірка» та «Гідросила» тощо, які вивільнились через запровадження на цих підприємствах новітніх технологій, модернізації виробництва, – створювати та розвивати ці індустріальні парки. Цим ми зможемо зацікавити майбутніх інвесторів, які побажають започаткувати бізнес саме в Кіровограді. А можливості, які надаються в разі створення таких індустріальних парків, дозволятимуть ще й залучати додаткові кошти відповідно до державних програм.
Індустріальні парки можуть розвиватись за кластерним підходом. Кластер являє собою групу локалізованих взаємозалежних компаній, постачальників устаткування, комплектуючих, спеціалізованих послуг, інфраструктури, науково-дослідних інститутів та інших організацій, які взаємовідповідають і посилюють конкурентні переваги один одного. Таким потужним кластером у Кіровограді має стати машинобудування. Так історично склалось, що ця галузь – одна з основних в економіці міста. У нас є спеціалісти, можливості для розвитку саме цієї галузі, потужний виробничий потенціал. Потрібно лише відновити те, що через ряд об’єктивних причин було втрачено.

В кластері машинобудування отримає потужний поштовх розвитку й мале підприємництво, адже потрібно буде надавати різноманітні послуги – транспортні, логістичні й так далі.

До речі, індустріальні парки можуть створюватись не лише на землях комунальної форми власності, а й на приватних. Такі можливості мають компанії «Ельворті-груп», «Гідросила-груп». Крім машинобудування, досить широко у нас представлена переробна галузь – це група компаній «Креатив», група «Кернел» (потужності «Кіровоградолії»), м’ясокомбінат «Ятрань» та інші. На жаль, у місті немає молокопереробного підприємства, не достатньо розвинене кондитерське виробництво, хоча маємо дрібні підприємства у цій галузі. Такими є компанії «Три стар», «Продінвест» та інші. В сфері точних технологій в нас таке провідне в Україні підприємство, як НВО «Радій», що розробляє, виготовляє й постачає електронні системи управління на атомні електростанції.

Важливим стратегічним напрямком є розвиток транспортної інфраструктури. Економічний потенціал Кіровограда не може розвиватись без сучасного аеропорту. Для інвесторів досить важливим є факт присутності в обласному центру повітряних воріт, що дозволить значно поліпшити та вдосконалити транспортне сполучення. В цьому напрямку також не можна не відмітити намагання обласної влади розвинути залізничне сполучення між Кіровоградом та Києвом, залучивши швидкісні електрички.

Наша область – сільськогосподарська, тому слід дбати не просто про розвиток переробної галузі, а й про організацію сучасних оптових ринків сільгосппродукції. Використовуючи географічні переваги Кіровоградщини, бо вона є центром України із розгалуженою транспортною мережею, необхідно створювати логістичні центри, що також є ознакою сучасних підходів до розвитку економіки.

Якщо намічене вдасться реалізувати, й економіка Кіровограда та області отримає новий поштовх, то і соціально-гуманітарна сфера розвиватиметься більш успішно, поліпшиться добробут жителів регіону, якість їх життя, для чого, власне, й розроблялася стратегія розвитку області, зазначив наостанок Ігор Василенко.



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.41131 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua