МЕНЮ










15 сiчень 2016 - 11:20

Не та ментальність?


Хоча кіровоградський міський голова Андрій Райкович чітко висловив свої вимоги перевізникам з приводу їхньої роботи під час нещодавньої наради з керівниками транспортних підприємств, вони явно їх не почули. На цьому очільник міста наголосив на апаратній нараді в понеділок.

Він також звернув увагу працівників управління транспорту і зв’язку міської ради на те, що водії не дотримуються графіків руху, на деяких маршрутах не вистачає машин. Саме через це, наприклад, зібралися влаштовувати акцію протесту кіровоградці, які їздять маршрутом № 116а. Були в ці дні і скарги на роботу маршруту № 8, який обслуговує мешканців Завадівки.

Отакі нерайдужні реалії

– Продовжують надходити скарги від мешканців міста і на грубе ставлення до пільговиків, і на те, що водії палять у салоні, керуючи машиною, розмовляють по телефону, гучно вмикають радіо. Схоже, перевізники мене не почули. Але двічі я не повторюватиму. Це зауваження – і до управління розвитку транспорту та зв’язку. Проведіть нараду з перевізниками не в кабінеті, а в маршрутному таксі. Якщо власники маршруток не усунуть недоліки, то міська влада нагадає про це під час конкурсів на перевезення, – наголосив Андрій Райкович.

Міський голова також зазначив, що на популярних маршрутах курсують "ліві" маршрутки. Так, один з мешканців Кіровограда звернувся до міської ради зі скаргою на грубого водія і назвав державний номер машини, але офіційно вона за конкретним транспортним підприємством не значиться.

– Це вже тіньовий метод ведення бізнесу, ухиляння від сплати податків, – наголосив керівник міста і доручив управлінню розвитку транспорту і зв’язку провести перевірки на маршрутах.

Нарікання від кіровоградців на незадовільну роботу громадського транспорту переважно є обґрунтованими. У цьому нещодавно особисто декілька разів переконався автор написаного. Так, їдучи в мікроавтобусі маршруту № 6 уранці сьомого січня, почув такі слова водія, коли той спілкувався телефоном зі своїм колегою: "Ну що, ти вже з’їхав з лінії? У мене в салоні тільки два пасажири. Тоді і я з’їду". Цілком може бути, що обидва згадані водії працюють на тих "лівих" маршрутках, про які згадував очільник Кіровограда. Інакше як можна пояснити те, що на самому початку робочого дня, щойно виїхавши на роботу, вони вже влаштовують собі вихідний? Інший приклад стосується маршруту № 274. Одинадцятого січня чимало новенців або спізнилися на роботу, або й зовсім до неї не дісталися, бо, окрім двох великомістких автобусів та декількох мікроавтобусів, на маршруті зранку інших транспортних засобів не було. Хоча на той час дорогу в селищі та на виїзді з нього хоч і не ідеально розчистили від снігу, однак автомобілі й автобуси, які виїхали на маршрут вранці в понеділок, без проблем нею пересувалися.

– На початку тижня, у понеділок і вівторок, з дев’ятої й до чотирнадцятої години працівники нашого управління перевірили роботу 19 маршрутів громадського транспорту із 36, які є в місті, – розповів заступник начальника міського управління розвитку транспорту і зв’язку Олександр Вергун. – Було виявлено певні порушення: на деяких маршрутах через складні погодні умови, поломки не вистачало від однієї до трьох машин, на інших, навпаки, засвідчено їх перевищення – від двох до чотирьох. Ідеться про Новомиколаївку та лівобережну Лелеківку, де поки що не відновлено роботу маршруту № 150. Задля недопущення транспортного колапсу там нині працюють дещо більше машин, аніж зазначено в угодах про надання послуг з перевезення пасажирів. Наступного тижня ми продовжимо перевірку – і триватиме вона вже із шостої години. Основну увагу звернемо на Стару Балашівку, Арнаутове, звідки надходять звернення від місцевих жителів на неналежну роботу громадського транспорту. Усім перевізникам, на чиїх маршрутах вже виявлено недоліки і надалі виявлятимемо (зменшення або збільшення кількості машин на маршруті, недотримання графіків руху тощо), надішлемо листи-вимоги щодо їх усунення. Надалі обов’язково контролюватимемо роботу перевізників і у вечірній час, зокрема після 19-ї години. Залучимо до перевірок представників управління Укртрансінспекції в Кіровоградській області. Вони мають право вживати щодо перевізників адміністративних заходів, зокрема накладати штрафи, чого не може зробити наше управління. Діятимуть й комісія з огляду санітарного стану транспортних засобів (громадяни продовжують звертатися в управління зі скаргами на порвані покриття підлоги, пошкоджені сидіння мікроавтобусів), а також постійна комісія з питань розгляду скарг на водіїв транспорту загального користування в місті Кіровограді.

Трохи мрії

А як із громадськими перевезеннями дають собі раду в інших країнах? Щоби дізнатися про це, довелося звернутися до друзів (з допомогою електронної пошти), що мешкають у заможних і законослухняних країнах світу.

– У Великобританії хамство – явище дуже рідкісне, але на кожному кроці людям нагадують: будьте ввічливими! У транспорті повсюди розвішано такі оголошення, – розповіла мешканка Лондона Світлана Ґаннінг.

– Громадський транспорт у нас їздить регулярно, за розкладом. На кожній зупинці висить карта з маршрутами всіх автобусів і розкладом прибуття на дану зупинку кожного з них, – написала Любов Мінєєвцева з Антверпена, що в Бельгії. – Хіба що може бути затримка на хвилину-дві, але в основному вони вчасно приїжджають. На трамвайній зупинці розкладу немає, є електронний покажчик, на якому позначено всі зупинки даного маршруту. На позначенні зупинки, де знаходиться трамвай, горить лампочка. Під нею – час (скільки хвилин залишилося від тієї зупинки до тієї, де ти знаходишся). Водії одягнені в уніформу. Чисті, охайні, ввічливі. Загалом, тут такий менталітет в усіх людей. Ніхто ні на кого не те що не кричить, але й не підвищує голосу. Якщо якийсь інцидент, то шофер не втручається, просто відразу викликає поліцію.

Автобуси курсують дуже часто, тому я ніколи не бачила, щоби була тиснява. Тим паче, що в них небагато місць для сидіння, проходи просторі, посередині – спеціальні відкидні сидіння для інвалідів, літніх людей, прикріплені до стінки автобуса. А попереду вільно аж до середніх дверей. Там – місце для візочків з дітьми та інвалідних візків.

Є ще в нас нічний черговий автобус, який їздить до третьої години ночі. Їздять такі автобуси часто. Інтервал – приблизно десять хвилин. У Чехїї ще частіше. У мене там, у Брно, колишня колега водить трамваї. Я їздила до неї і сама бачила, як трамваї один за одним курсують. У водіїв – маленький робочий комп’ютер у кабіні. На час проїзду від однієї зупинки до іншої дано дві хвилини, на зупинку – одну. При появі на екрані нуля водій має відправитись. Якщо пасажири не встигли сісти, може трохи затриматись. У випадку якоїсь непередбаченої затримки більше чотирьох хвилин моя знайома телефонує диспетчерові. Той висилає автобус, який забирає людей і їде за маршрутом трамвая. Весь транспорт (автобуси, трамваї, поїзди) пов’язані графіком. Люди встигають з будь-якими пересадками, наприклад, на поїзд.

У згаданому комп’ютері інформація і для водіїв, і для пасажирів. У нових трамваях встановлено монітор, за допомогою якого водій бачить повністю весь салон. Якщо в трамвай має зайти інвалід, то натискає на спеціальну блакитну кнопку на комп’ютері – і висувається майданчик для неповносправної людини. Тоді водій попереджає пасажирів, що заходить людина з обмеженими фізичними можливостями. Грубіянити водій не має права. Що б не сталося. Бо люди відразу пишуть скаргу – і йому знімають премію. Якщо стався якийсь інцидент у трамваї, то водій дзвонить диспетчерові, а той викликає правоохоронців.

– У Нью-Йорку теж не завжди добре з автобусами, але в нас можна перевірити в Інтернеті, коли потрібний тобі прибуде на зупинку, – розповіла колишня кіровоградка, а нині мешканка американського мегаполіса Клавдія Корнійчук. – Завдяки чіткому графікові руху пасажири не штовхаються, дотримуються черги. Не дай Боже кому підвищити голос на водія – відповіси за законом, заплативши великий штраф, тож пасажири поводяться чемно. Однак і водії у нас дуже ввічливі.

Юрій ЛІСНИЧЕНКО




Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.403 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua