МЕНЮ










11 травень 2011 - 14:44

Правовий тупик у сфері пасажирських перевезень


– Я не в праві коментувати рішення контролюючого органу, однак хочу звернути увагу на декілька важливих моментів, - зазначила Ольга Гонтарь. – Рішення про підвищення тарифів виконком прийняв 7 квітня, до цього протягом трьох місяців це питання публічно обговорювалося, проводилися громадські слухання. На засіданні була присутня представник прокуратури, яка не висловила жодного зауваження до проекту рішення. 18 квітня, відповідно до рішення, ми внесли зміни в частині тарифу у додаткові угоди до договорів, підписаних із транспортними підприємствами щодо надання послуг із перевезення пасажирів. А під кінець робочого дня 22 квітня прокуратура раптом вносить протест, і це при тому, що попереду вихідні, а вранці 25 квітня транспортники вже мали перевозити пасажирів за новим тарифом…

Тепер щодо самого протесту. Нагадаю, що у 2009 році прокуратура вже оскаржувала рішення виконкому щодо підвищення тарифу до гривні 50 копійок, тоді вона засумнівалася в його економічній обґрунтованості. Суд першої інстанції вона програла, оскільки призначена судово-економічна експертиза довела правильність розрахунків перевізників (зараз прокуратура подала апеляцію до Дніпропетровського суду). Цього ж разу обґрунтованість тарифів прокуратура під сумнів не ставить. Звертає увагу лише на два моменти – на начебто недійсні договори із перевізниками та відсутність узгодження з Антимонопольним комітетом України. Справді, термін дії частини договорів з перевізниками закінчився, для того, аби їх переукласти, потрібно було провести тендер на перевезення пасажирів, однак Антимонопольний комітет висунув вимогу спочатку обстежити пасажиропотоки в Кіровограді та зробити нове моделювання маршрутів. Але на це потрібен час – процедура триває близько року. То що, треба було зупиняти всі перевезення в місті, і залишити пасажирів узагалі без транспорту? Ми змушені були термін дії цих договорів пролонгувати. При цьому хочу підкреслити: жодного документу, який би вказував на їх недійсність, до міської ради не надходило, ніхто не звертався з цього приводу до суду, не надсилав протести. Чого раптом саме зараз постало це питання, на яких підставах ми мали вважати договори недійсними? Більше того, звертаю увагу на те, що у 12 із 43 договорів термін дії не закінчився, ці перевізники однозначно працюють у правовому полі. На яких тоді підставах на їхні послуги тариф не підвищується?

А щодо узгодження з Антимонопольним комітетом, то в законодавстві ніде не сказано, що це потрібно робити у випадку затвердження тарифів на перевезення пасажирів. До слова, ми зв’язувалися з п’ятнадцятьма містами, де підвищено тарифи на проїзд, з’ясувалося, що лише п’ять із них узгоджували проекти рішень із АКМУ, і то – лише при затвердженні тарифу на проїзд в електротранспорті.

Звичайно, журналістів у першу чергу цікавило, скільки ж зараз повинні платити пасажири за проїзд у громадському транспорті. Однозначної відповіді не прозвучало. Ольга Гонтарь стверджує, що на момент проведення прес-конференції справу за позовом прокуратури суд ще не відкрив, дата першого судового засідання ще не призначення. Загалом же, за словами начальника управління, після винесення протесту на рішення виконкому виникла правова колізія, яка загнала всіх у тупик.

– Прокуратура винесла протест лише на рішення виконкому, однак не оскаржила договори із перевізниками та додаткові угоди, в яких зафіксовані розміри нових тарифів, - підкреслила Ольга Гонтарь. – Договори діють, їх можна розірвати тільки за згодою сторін (сторони такої згоди не висловлювали) або в судовому порядку. Повернути ситуацію у правове поле можливо тільки тоді, коли прокуратура оскаржить і їх. Однак у цьому випадку в місті виникне транспортний колапс – перевозити пасажирів буде просто нікому.

Присутні на прес-конференції перевізники казали про те, що фактично їх зараз стикають лобами з пасажирами. З одного боку, останні, прочитавши у ЗМІ повідомлення прокуратури, що на рішення виконкому винесено протест, відмовляються платити по дві гривні за проїзд, з іншого транспортники, маючи на руках договори, які ніхто не оскаржував, вважають, що мають повне право стягувати з пасажирів плату за новим тарифом. Роздратовані від цієї невизначеності і перші, і другі, доходить до конфліктів. Так, перевізники розповіли, як одна пасажирка закрила водієві під час руху маршрутки обличчя газетою з публікацією про те, що тариф має діяти старий, ледь аварії не сталося. Буває, і самим пасажирам на горіхи від водіїв дістається. А ще представники транспортних підприємств у черговий раз згадали про те, що тариф у розмірі 1 гривня 50 копійок давно вже, м’яко кажучи, не покриває собівартості послуг, що проїзд подорожчав практично у всіх містах України.

– Нічим зарадити перевізникам в цій ситуації ми не в силі, адже не від нас залежить, скільки коштуватиме бензин, якою буде мінімальна заробітна плата, - зазначила Ольга Гонтарь. – А ще хочу нагадати: коли у 2004 році тариф на проїзд підняли з 50 до 80 копійок, тобто на 60 відсотків, практично всі транспортні підприємства оновили свій рухомий склад, придбали більш комфортабельні транспортні засоби. Зараз же підприємства фактично на межі виживання, а це, погодьтеся, аж ніяк не може поліпшити якість послуг. Якщо ж процес ще й дали затягуватиметься судовими розглядами, ситуація лише ускладнюватиметься. Перевізники вже «проходили» це в 2009 році – хоча в суді було доведено, що їхні розрахунки були економічно обґрунтовані, ніхто не відшкодував збитків, завданих за той час, що тариф був штучно занижений, значні кошти втратив від цього і бюджет.

Олена Колесникович



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.41644 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua