МЕНЮ










14 грудень 2018 - 10:24

Пред’яви посвідчення і матимеш пільгу


Зазвичай соціальні мережі рясніють повідомленнями про неадекватну, а подекуди, навіть хамську поведінку водіїв маршруток по відношенню до пенсіонерів та пільговиків, які мають право безкоштовного проїзду у громадському транспорті. Але з появою у Кропивницькому великої кількості комунальних транспортних засобів почастішали повідомлення від ображених пасажирів на неприпустиме ставлення до них і з боку кондукторів та контролерів комунального транспорту.

Випадки трапляються різні: пенсіонер забув посвідчення, дитина-інвалід аналогічно, пасажир не встиг передати за проїзд у переповненому салоні, а тут вже контролер вимагає квиток… Подібні ситуації трапляються досить часто, і кожен з тих, хто користується громадським транспортом, може розповісти безліч прикрих випадків, свідком яких мимоволі став.

Ось декілька дописів у соціальних мережах.

«Салоном іде контролер та перевіряє квитки й пенсійні посвідчення. У двох пенсіонерів посвідчення двічі не помітив, підходить втретє. Один з пенсіонерів вимагає у контролера також посвідчення. Контролер підвищує голос та бажає уникнути пред’явлення, пальцем закриває прізвище в посвідченні. Ніхто з пасажирів не поскаржився на хамство».

«Маршрут № 111-Б. Кондуктор по смартфону дивиться «мильну оперу», потім розмовляє з подругами. Обілечує пасажирів з телефоном між вухом і плечем. Їй якось не до старанного виконання обов’язків. І тут на здачу дає пасажирові банкноту з відірваним номером. У підсумку – крик на весь салон. І це нормально?»

«Пасажирка з великими сумками зайшла в автобус, сіла в очікування кондуктора та приготувала гроші. Але першими підійшли контролери, і не вірячи пасажирці, почали вимагати оплати штрафу у розмірі 80 гривень. Контролери стали на бік кондуктора. Солідарність у них така. Викликали поліцію, почали складати акт та ганьбити пасажирку».

Саме виклик патрульної поліції найбільше обурює учасників конфліктних ситуацій: мовляв, не завжди він доречний, можна було б і без цього обійтися…

З переліком скарг від пасажирів ми звернулися до директора комунального підприємства «Електротранс» Олександра Луценка. Попросили його прокоментувати ситуацію і численні нарікання кропивничан на роботу працівників комунального транспорту.

– Всі пасажири, які не мають пільг, повинні платити за проїзд, зайшовши до салону автобуса чи тролейбуса, – зазначив керівник підприємства. – Ця послуга є платною. Якщо людина сіла до автобуса чи тролейбуса і, проїхавши кілька зупинок, так і не оплатила проїзд на вимогу кондуктора, то контролер має всі підстави вжити правомірні заходи. І виклик поліції – один з таких. Чому контролерам доводиться викликати поліцію? Вона вправі стягнути з нерадивого пасажира штраф за порушення правил проїзду. Адже бувають різні випадки, і пасажири ведуть себе не найкращим чином.

Але будь-який пільговик зобов’язаний мати при собі посвідчення, що підтверджує його право на безкоштовний проїзд. І це неправда, що пільговиків із посвідченнями примушують платити. Але людина має його пред’явити. Та бувають такі люди, що зайшли, сіли, а розрахувати за проїзд – зась. Та ще й ведуть себе агресивно. Кондуктор сам не може впоратись із таким нахабою, контролер також не завжди прийде йому на допомогу. Ось тоді і вдаються наші працівники до крайніх заходів – викликають поліцію.

Звичайно, прикро, коли трапляються випадки неправомірних вимог до пасажира. Ми їх ретельно розбираємо, навчаємо персонал, інструктуємо, як поводитись на робочому місці. Але інколи спрацьовує людський фактор, може хтось комусь щось і сказав, підвищив тон. Люди до нас приходять різні. З огляду на невелику зарплатню, відбувається плин кадрів на підприємстві. Тож беремо всіх. Звичайно, люди різні за характером, трапляються й трохи неадекватні. Кожен випадок ми розглядаємо індивідуально. Тому в разі порушення прав пасажирів просимо звертатись безпосередньо на підприємство. А не лише писати у соцмережах. А поліція викликається лише в тих випадках, коли пасажир категорично відмовляється платити за проїзд не маючи на те права та веде себе зухвало. Прикро, що громадськість здебільшого турбує те, що викликають поліцію, а не те, що пасажир – дебошир чи відмовляється платити. Всі пасажири, які не мають права на пільговий проїзд мають платити. Якщо забув посвідчення – також плати або не забувай документ.

Ось і Наталя Погрібна, інвалід дитинства, ніколи свого посвідчення не забуває.

– У мене не було жодного випадку, коли не маючи документа, я намагалась скористатись громадським транспортом, – говорить жінка. – Просто я розумію, що без цього документа мені не нададуть пільгу. Хоча ознаки інвалідності у мене очевидні. Я маю право безкоштовного проїзду в усіх видах громадського транспорту. І мені навіть водії маршруток не відмовляють. Просто я вмію поставити нахабу на місце, якщо такий трапиться. Навчилась. А посвідчення завжди зі мною. І нехай хтось спробує обмежити мене у моїх законних правах.

Оксана ВЕРСТЮК



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.30666 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua