МЕНЮ










4 березень 2011 - 11:12

СПОЖИВАЧІ СТАЛИ БІЛЬШ ГРАМОТНИМИ


Усього з початку року до відділу надійшли 60 скарг з приводу порушень прав споживачів. У двадцяти випадках кіровоградці скаржилися на якість комунальних, у тринадцяти – побутових послуг, у двох – послуг зв’язку. Також до відділу надійшла 41 письмова заява, пов’язана з порушенням у сфері транспортних пасажирських перевезень.

– Нагадаю, що при відділі діє спеціальна комісія, яка кожну скаргу на водіїв пасажирського транспорту розглядає окремо, – зазначила Ганна Денисенко. – За два місяці нинішнього року за результатами розгляду цих скарг звільнено з роботи сімох водіїв (в основному, за хамське поводження з представниками пільгових категорій), трьом винесено догани, із двома підприємствами розірвано договори на перевезення пасажирів. Десять скарг – ще на розгляді.

Оскільки, як уже зазначалося вище, найбільше скарг надходить на низьку якість товарів, Ганна Денисенко особливу увагу приділила саме цьому питанню, давши поради, як діяти споживачеві у такій ситуації.

– Згідно зі статтею 8 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліку товару споживач має право вимагати, щоб цей недолік був усунутий або ціна на нього була пропорційно зменшена. Споживач може також сам віддати товар у ремонт, а продавець зобов’язаний відшкодувати йому витрати.

Також слід звернути увагу на те, що є випадки, коли дефект усунути неможливо. У такому разі споживач має право вимагати або заміни товару на аналогічний, або повернення коштів. Виконати ці вимоги продавець повинен протягом семи днів. Якщо під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, відповідно до статті 17 закону, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати експертизу продукції. Вона проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Однак, якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем правил викорис- тання, зберігання чи транспортування товару, вимоги споживача не підлягають задоволенню, і він зобов’язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи.

Ганна Денисенко нагадала також про ще одну статтю закону – 9-у, згідно з якою споживач протягом 14 днів із дня придбання товару має право обміняти його, якщо він його не задовольнив, наприклад, за формою, фасоном, кольором або з інших причин. Однак у цьому випадку йдеться тільки про товар належної якості, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Усе вищезазначене – вимоги, передбачені законом. А як на практиці? Відповідаючи на це запитання, головний спеціаліст відділу захисту прав споживачів зазначила, що у більшості випадків інтереси споживачів доводиться відстоювати, адже, з одного боку, неякісних товарів багато, а з іншого – кому із торговельників хочеться зазнавати збитків, повертаючи гроші споживачам? Правда, Ганна Денисенко звернула увагу й на те, що останнім часом споживачі почали активніше захищати свої інтереси, прискіпливіше ставитися до якості товарів та послуг, грамотніше з юридичної точки зору діяти у спірних ситуаціях.

Олена КОЛЕСНИКОВИЧ
Фото Ігоря ФІЛІПЕНКА



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.37991 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua