МЕНЮ










14 грудень 2011 - 15:56

Свято - не привід труїти покупців


Близько двадцяти кілограмів продуктів із закінченим строком реалізації вилучили лише за одну перевірку шести місцевих супермаркетів фахівці Кіровоградської міської санепідстанції. Про це повідомив під час наради, на якій розглядалося питання дотримання санітарних, протипожежних норм, законодавства про захист прав споживачів, завідуючий відділенням гігієни харчування санепідстанції Сергій Сидоренко.

У нараді, яку провела начальник управління зі сприяння розвитку торгівлі Тетяна Бєлова, взяли участь керівники усіх місцевих торговельних мереж, санепідстанції, управління Держтехногенної безпеки в Кіровоградській області, обласного управління захисту прав споживачів та інші.

Як зазначив Сергій Сидоренко, торгівля продуктами із вичерпним терміном реалізації – найтиповіше для супермаркетів порушення.

– Лише в грудні ми перевірили шість супермаркетів – п’ять магазинів мережі «Фуршет» та «Кишеню», – зазначив Сергій Сидоренко. - У кожному з них виявлено порушення санітарного режиму, факти несвоєчасного проходження медичних оглядів працівниками, реалізації небезпечних, непридатних до споживання харчових продуктів, кінцевий термін реалізації яких минув, неправильно маркованих (не зазначені дата виготовлення, кінцевий термін реалізації) та без супровідних документів, що засвідчують їх якість та безпеку. За результатами перевірки знято з реалізації близько двадцяти кілограмів продукції.

Не все гаразд у торговельних закладах і з точки зору пожежної безпеки. Перевірки представників управління Держтехногенбезпеки у Кіровоградській області виявляють захаращеність аварійних виходів та шляхів евакуації відвідувачів і персоналу в разі виникнення надзвичайної ситуації, вузькі проходи між торговельними стелажами, а, враховуючи те, що саме під час святкової торгівлі відбувається найбільше скупчення народу в торговельних залах, персонал не поінформований, як же діяти та які додаткові заходи вживати під час можливої пожежі, щоб зберегти життя людей.

Чимало претензій з боку служби захисту прав споживачів. Алла Дуднік наголосила, що третина усіх перевірок торговельних закладів відбувається за скаргами споживачів. Основні нарікання кіровоградців – на недотримання термінів реалізації продукції.

– У цьому кварталі ми провели 66 перевірок торговельних об’єктів, 44 із них – планових, 25 – по скаргах, - повідомила Алла Дудник. – При цьому забракували 68 відсотків перевіреної продовольчої продукції на загальну суму 82 тисячі гривень. Я вважаю, це дуже високий показник. Серед підприємств, які ми перевіряли, - магазини «Авіатор», «Візит», «АТБ», «Копилка», «Ягідка», «Фуршет» та інші. Основне порушення – продаж товарів із закінченим терміном реалізації. За цим показником знято з реалізації 123 найменування товарів на 41 підприємству. Через невідповідність товару правилам нормативних документів (відсутність інформації про виробника, маркування й таке інше) забраковано 104 найменування товарів. Із промислової групи забраковано 38 відсотків перевірених товарів. Я не розумію власників торговельних закладів: часи, коли полиці були порожніми, давно минули, торговельні підприємства мають пропонувати покупцям широкий спектр якісних товарів, а хто не може цього зробити – залишайте цей ринок і займіться чим-небудь іншим.

З огляду на те, що наближаються новорічні свята, присутнім нагадали про правила торгівлі піротехнічними виробами, а також порадили не «скидати» покупцям, користуючись передсвятковим ажіотажем, неякісні продукти.

Досить суттєвою проблемою залишається і доступність до закладів торгівлі людей з обмеженими можливостями. Якщо ще потрапити до приміщень супермаркетів можливо (майже всі вони розміщуються на перших поверхах приміщень, де немає сходів) то то у торговельних залах місця для пересування інвалідів-візочників, немає кнопок виклику персоналу, відсутні столи замовлень.

– У кожній торговельній установі повинен бути відповідальний працівник, який допоможе здійснити покупки таким людям, ми повинні забезпечити їм це право, – наголосила Тетяна Бєлова. – Також кожен інвалід повинен знати номер телефону, за яким може зробити замовлення. А діюче у місті соціальне таксі могло б забезпечити як доставку інвалідів до місця покупок, так і замовлених ними товарів – додому. Як підкреслила Тетяна Бєлова, поки що влада звертається до власників супермаркетів з проханням забезпечити умови вільного доступу для людей з обмеженими можливостями, однак якщо вони не відгукнуться, доведеться вдаватися до інших, більш жорстких заходів впливу.



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.38053 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua