МЕНЮ










10 травень 2019 - 15:17

Вікно для "Арки"


Фінальний відлік до часу Х у масштабному проекті реконструкції “арки” на вулиці Левитського-Ельворті, вузького місця в сполученні між двома частинами обласного центру, розпочато. Все станеться після 30 травня. Подібного монтажу металевого тунелю в Кіровоградській області ще не робили. Немає аналогів, немає історії такого будівництва, це виконується вперше, зазначає міський голова Андрій Райкович. Про те, як це буде в подробицях, а також про принципові рішення щодо стратегії розбудови Кропивницького, майбутню систему управління та «закопування» бюджетних коштів – в ексклюзивному інтерв’ю.

Виконується вперше

“Арка” – вже другий проект в нинішній каденції міськради, до якого підходить таке визначення. Раніше була реконструкція аварійної дамби на Інгулі в районі вулиці Михайлівської. Працювати доводилось фактично на воді, в умовах постійного підмивання грунту. Цього разу виклик пов’язаний зі складністю та стислими строками, в які треба вкластися.

Після перемовин з «Укрзалізницею», які тривали з минулого року з втручанням, зокрема, віце-прем’єра та Президента місто нарешті отримало часове вікно після 30 травня – максимум на 13 діб. Потяги через станцію «Кропивницький» в цей час не ходитимуть. Про виплату жодних компенсацій (а йшлося про названі раніше суми недоотриманого через зміну або зупинку руху потягів прибутку в майже 400 мільйонів гривень) мова не йде, уточнює міський голова і дякує керівництву «Укрзалізниці» за партнерську роботу.

– Спочатку ми будемо розбирати залізницю, там дві колії, одну нам дали дозвіл заздалегідь демонтувати. По ній уже руху немає. Зараз підрізаємо землю і швидко вивозимо, щоб якомога менше залишилось роботи на фінальний період. Після зупинки залізничного руху треба розібрати другу колію, демонтувати електромережу, розібрати земляний бруствер і вивезти ґрунт, зробити фундамент і встановити на нього тіло труби. Ми повинні дуже великі обсяги ґрунту спочатку вивезти, а потім відновити, насипати цей бруствер заново спочатку землею, потім щебенем та відсівами. Висота більше 10 метрів, туди не виїдуть автомобілі, матеріали будуть завозитись залізницею – спеціальні вагони «вертушки» будуть підходити і вивантажуватись. Вже укладені відповідні договори, розписані подобово, позмінно. Роботи проводитимуть в три зміни, буде задіяна велика кількість спецтехніки. З шостого травня повністю перекрито рух в зоні будівництва, і почнуться підготовчі роботи. Історичні кам’яні конструкції залишаються збоку – лише частково будуть розбиратися відкоси. Після того, як буде змонтоване тіло арки, ми будемо їх допрацьовувати: спочатку – бетонну основу, потім архітектурно об’єднувати історичну пам’ятку з новітнім тунелем.

По осені

Рух існуючим на сьогодні шляхопроводом планують відкрити за місяць, наприкінці червня, а на вересень, до Дня міста – вийти з готовою розв’язкою. На виході під залізничним полотном будуть фактично дві дороги з одностороннім рухом замість однієї, де автомобілі в різних напрямках їдуть по черзі.

– На момент закінчення основних будівельних робіт у нас в цій зоні будуть прокладені інженерні комунікації, зроблений пластиковий каналізаційний колектор підвищеної надійності, новий трубопровід для подачі холодної води. Закінчується проектування реконструкції прилеглої вулиці Василя Нікітіна, на яку треба виділяти додаткові кошти. Паралельно йтимуть роботи з боку залізниці на “полтавському” мосту. Зараз на ньому покращимо в’їзд та з’їзд і до вересня плануємо завершити там увесь комплекс робіт. Також заплановано розширення вулиці Полтавської від вулиці Васнєцова до мосту. Гроші вже виділені з Державного фонду реконструкції і розвитку – 27 мільйонів. За них буде відновлена широка частина Полтавської від площі Дружби народів до вулиці Васнєцова. Зараз уже ведуться роботи по вулиці Кропивницького – там постелять семиметрове дорожнє полотно – від третьої поліклініки до Полтавської. Це важлива розвантажувальна магістраль, про це містяни давно говорили – в нас має бути кільцевий рух центральною частиною міста, мале кільце. Тому прошу у містян терпіння і розуміння. “Арки” й мосту чекали роками.

Створення єдиного центру управління соціальною політикою та надання відповідних послуг, нового ЦНАПу навпроти краєзнавчого музею у вересні також має стати фактом, що відбувся.

– Це добрий імпульс для міста. У громади з’являється унікальна можливість на місцеві вибори 2020 року прийняти рішення про доцільність поділу Кропивницького на райони. Для міста з 230 тисячами населення, можливо, можна створити й кращу, ефективнішу та зрозумілішу модель управління територією. Децентралізація влади, фінансова децентралізація, вимагають якнайжорсткішого контролю. Сьогодні райони мають у своїй структурі лмше управління соцзахисту. Користуються бюджетним ресурсом без прямої участі міської ради, це не завжди зрозумілі речі. Ми можемо вийти на публічну розмову з людьми, запропонувати на наступну каденцію місцевої влади нову модель управління містом. Можливо, створити офіси розвитку мікрорайонів. Треба думати.

Сьогодні

Діюча каденція вже цьогоріч запише в «табель» як мінімум проміжний фініш програми створення в Кропивницькому комунального громадського транспорту, зазначає Райкович.

– Додаємо ще шість тролейбусів з автономним ходом. Ми створили для міста підприємство, яке вийшло на певний рівень. В радянські часи найбільше 72 одиниці транспорту були в тролейбусному депо. Ми на перше вересня будемо мати вже 30 нових тролейбусів, 18 тролейбусів старших років випуску, які придатні до експлуатації, і 30 нових автобусів. Плюс соціальне таксі, автобус для перевезення дітей з обмеженими можливостями, автобус для міжміських екскурсійних поїздок. Весь комунальний транспорт для перевезення пасажирів сконцентровано на базі одного підприємства. Також суттєво посилили парк нашого комунального підприємства «Універсал», це техніка для прибирання, без якої місто взагалі не могло б існувати.

При всьому розмаїтті поглядів на те, чим варто займатись мерії, її очільник наголошує: його командою прийнято принципове рішення – маючи обмежений фінансовий ресурс, в першу чергу зосередитись на стратегічних напрямках. На масштабних інфраструктурних об’єктах.

– Так, можна «закопати» в центральну площу 30, 40, 50 мільйонів гривень – граніт коштує великих грошей, треба ще всередині подивитись, комунікації фонтанів замінити: вони вже давно в аварійному стані знаходяться. Треба прибрати цей постамент… Не можуть герої Майдану, революції в ногах у Сергія Мироновича Кірова бути. Хоча його й зняли. Треба зробити гідну реконструкцію, змінити формат площі… Є що робити, і головний архітектор міста отримав розпорядження підготувати ескізне рішення площі. Далі – проект, проектно-кошторисна документація тощо. І так по багатьох об’єктах. Ми будемо це робити, але після того, як реалізуємо глобальні інфраструктурні проекти.

Записав Андрій ТРУБАЧЕВ



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.3833 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua