МЕНЮ










14 сiчень 2015 - 15:31

Іван Марковський: обов'язки є, а прав немає


Із журналістами з приводу особливостей формування бюджету на цей рік спілкувалися секретар міської ради Іван Марковський та начальник управління фінансів міської ради Любов Бочкова.
Як повідомила Любов Бочкова, порівняно з минулим роком змінилися і дохідна, і видаткова частини міського бюджету. Змінився, зокрема, норматив відрахування податку на доходи фізичних осіб. Якщо раніше до місцевих бюджетів зараховувалися 75 відсотків надходжень від цього виду податків, то зараз – тільки 60 відсотків. Разом з тим з’явилися два нових податки, що зараховуватимуться до місцевих бюджетів, – податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і акцизний податок від реалізації суб’єктами господарювання через роздрібні мережі пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, нафтопродуктів, біодизелю і скрапленого газу. Ще одне нововведення: тепер єдиний та екологічний податки, які раніше перераховувалися до спеціального фонду, надходитимуть до загального фонду міського бюджету.
Введено в доходи місцевих бюджеті й освітню та медичну субвенції. За рахунок освітньої субвенції утримуватимуться загальноосвітні навчальні заклади, школа-інтернат, вечірня школа, спеціальні школи. Для Кіровограда розмір освітньої субвенції становитиме 181 мільйон гривень. А за рахунок медичної субвенції (157 мільйонів гривень) утримуватимуться всі лікувальні заклади міста, у тому числі медична спеціалізована санітарна частина №19, яка раніше фінансувалася Міністерством охорони здоров’я.
– У зв’язку з тим, що єдиний податок перейшов до загального фонду, у нас фактично відсутнє джерело наповнення бюджету розвитку, який використовується на капітальні видатки, – Тож у проекті рішення міської ради передбачено передачу 51,7 мільйона гривень із загального до спеціального фонду міського бюджету.
Ще одне нововведення – реверсна дотація, яку слід перераховувати до державного бюджету. Ми її маємо сплачувати у зв’язку із тим, що середній рівень податків на одного жителя у Кіровограді вищий від середньоукраїнського. Всього до державної казни ми маємо віддати 9,2 мільйона гривень. Субвенції на соціальний захист залишилися, як і субвенція на відшкодування перевезень пільговиків у розмірі 18 мільйонів гривень. Однак вона передбачена лише на перше півріччя нинішнього року – з другого півріччя кількість пільгових категорій, що мають право на безкоштовний проїзд, скоротиться з 22 до дев’яти, механізм відшкодування витрат на їх перевезення ще не розроблено.
Загалом, дохідна частина міського бюджету без урахування коштів, які передаються до бюджету розвитку, у нас зростає на 25 відсотків порівняно з фактом надходжень 2014 року.
Любов Бочкова повідомила також, що на житлово-комунальне господарство із загального фонду міського бюджету нинішнього року планується спрямувати 59 мільйонів гривень. Правда, можливо, депутати міської ради на сесії цю суму зменшать, оскільки необхідно віднайти ще кошти на харчування учнів перших – четвертих класів – в освітній субвенції ці витрати не передбачені.
Варто зауважити, що, незважаючи на те, що прогнозовані показники щодо надходжень до міського бюджету кращі, ніж торік, оптимізму в словах представників влади не відчувалося. Що і зрозуміло: по-перше, рівень інфляції надто високий, а по-друге, спланувати ритмічність та обсяги надходжень практично неможливо. Якщо податок з доходів фізичних осіб приблизно в однаковому обсязі надходив до бюджету регулярно, то передбачити, скільки і коли саме надходитиме нових податків, що ввели для міст як своєрідну компенсацію за втрату 15 відсотків ПДФО, поки що неможливо.
– Дохідна частина державного бюджету нинішнього року запланована в розмірі 476 мільярдів гривень, міського бюджету – мільярд 42 мільйони гривень, – зазначив Іван Марковський. – Зростання начебто є, однак лише на папері. Раніше ми отримували 75 відсотків відрахувань податку з доходів фізичних осіб, це реальні кошти, а зараз нам замість цього податку пропонують адмініструвати нові – зокрема, транспортний, акцизний, на нерухомість, стягнення яких законодавчо ще не врегульовано. В законодавстві мало б бути зафіксовано, що ці податки стягуються за місцем реєстрації суб’єктів господарювання, але це не зроблено. Я порушуватиму це питання на засіданні Асоціації міст України, що відбудеться на наступному тижні. Немає у нас і механізмів контролю за стягненням вищезгаданих податків, більше того, є обмеження щодо перевірок суб’єктів господарювання. Тобто у черговий раз центральна влада наділила нас обов’язками, а прав при цьому не дала всупереч задекларованим засадам децентралізації влади.
Журналісти поцікавилися, чи передбачені нинішнього року якісь масштабні інвестиційні проекти. Іван Марковський відповів, що найближчими днями буде введено в експлуатацію пішохідний міст через Інгул біля парку Пушкіна. Також у планах міської влади цього року зайнятися більш складним транспортним об’єктом – автомобільним мостом, який з’єднає два береги Лелеківки: вулиці Московську і Балтійську, що дозволить суттєво розвантажити залізничний переїзд на Старій Балашівці. Цього року в бюджеті закладено 300 тисяч гривень на виготовлення проектної документації, якщо будуть суттєві надходження від продажу акцизних товарів, виділять кошти і на початок будівельних робіт. За попередніми розрахунками, на зведення мосту необхідно близько трьох мільйонів гривень.
Ще один проект, котрий міська влада планує реалізувати цього року, – відкриття відділення для паліативного лікування хворих на базі першого відділення центральної міської лікарні. За словами Івана Марковського, воно почне функціонувати не пізніше липня 2015 року. На ремонт та оснащення відділення передбачається виділити два мільйони гривень.
На запитання щодо подальшої долі районних рад Іван Марковський зазначив, що все залежить від рішення центральної влади, рекомендації членів Асоціації міст України.
– Ви знаєте мою позицію. Коли порушувалося питання про доцільність ліквідації районів, я наполягав на тому, що райони мають залишитися, – зазначив секретар міської ради. – Однак нині реалії інші. Тим більше, що на рівні держави йдеться про те, що в містах з населенням менше 300 тисяч осіб районів не повинно бути. Питання, чи існуватимуть райони і надалі, ми маємо розглянути найближчим часом, адже рішення слід прийняти не пізніш ніж за півроку до виборів до місцевих рад.
Стосовно ставок нових податків, то, як зазначили Іван Марковський та Любов Бочкова, вони ще не визначені. Разом з тим, щодо податку на нерухомість міська влада вже визначилася, що житлова площа, яка не обкладатиметься податком, становитиме не менше 65 квадратних метрів, оскільки стандартна площа трикімнатних квартир у типових багатоповерхівках в Кіровограді – 63,2 квадратного метра.
Підсумовуючи, Іван Марковський наголосив на тому, що міський бюджет, на відміну від державного, розробляється і буде прийнятий прозоро: шостого січня проект рішення міської ради про бюджет оприлюднено на сайті міської ради, проводяться консультації з членами депутатських фракцій, головний фінансовий документ за потреби коригуватиметься протягом року.



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.37369 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua