МЕНЮ










5 лютий 2010 - 13:34

Володимир СЛІВНОВ: БЕЗ РЕФОРМ РОЗВИТОК МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ НЕМОЖЛИВИЙ


– Протягом року було проведено три сесії міської ради, які налічували 28 сесійних засідань, прийнято 1246 рішень, – каже Володимир Володимирович. – Окрім активної участі депутатів у пленарних засіданнях, невід’ємним показником їхньої діяльності є й робота у постійних депутатських комісіях, де опрацьовуються питання, які згодом виносяться на розгляд депутатського корпусу для ухвалення остаточних рішень. Для налагодження продуктивної роботи та взаємодії усіх семи депутатських фракцій були запроваджені погоджувальні ради напередодні сесійних засідань. Голови фракцій разом із міським головою та секретарем міської ради формували остаточний порядок денний, вносячи до нього найтерміновіші питання, які тим чи іншим чином впливатимуть на життєдіяльність членів територіальної громади.

– Володимире Володимировичу, яке, на вашу думку, рішення міської ради було основоположним у минулому році?

– Коли влітку місто готували до опалювального сезону, потрібно було остаточно визначитись із долею ТЕЦ. На той час вона перебувала в оренді, але тодішні господарі підприємства систематично не виконували договірних орендних зобов’язань. Ми ризикували остаточно втратити підприємство, яке за мільйонні борги було від’єднано від системи газопостачання. Частина жителів Кіровограда могла залишитись без тепла в помешканнях. Тоді, у серпні, депутати ухвалили вольове політичне рішення про розірвання договору оренди з недобросовісними підприємцями і повернути ТЕЦ до комунальної власності. Результати відразу стало видно. Сьогодні лівобережна частина міста, яку обслуговує ТЕЦ, не має проблем з опаленням, на відміну від правобережної, де послуги надає орендне підприємство "Кіровоградтепло". Це дозволяє зробити висновок, що реформа місцевого самоврядування вкрай потрібна. Ми повинні чітко розуміти, що приватні структури з інших регіонів не завжди виконують свої обіцянки про інвестиції. Я впевнений, що проблеми загальноміського масштабу повинна вирішувати лише територіальна громада разом із місцевими депутатами, членами виконавчих органів міської ради, а стратегічні підприємства мають перебувати тільки у комунальній власності. Якщо ми вирішимо залучити інвестиції, вони повинні бути бажано іноземними, оскільки такі інвестиції підпорядковуються міжнародному праву і гарантують надходження коштів та виконання інвестиційних зобов’язань. З іншого боку, нам слід створити інвесторам сприятливі умови для розвитку бізнесу. Щоб вони бачили в місті стабільність, а міське керівництво, депутати були готові співпрацювати з інвесторами на взаємовигідних умовах.

Цієї неділі відбудуться вибори майбутнього глави нашої держави. Так ось, він, як гарант Конституції, повинен забезпечити реформування місцевого самоврядування. Інакше нічого доброго з такими галузями, як комунальне господарство, охорона здоров’я, освіта тощо, які лежать на плечах місцевого бюджету, не вийде. На сьогодні ми залишаємось заручниками ринкової економіки, коли мислення багатьох підприємців залишилось пострадянським, а діяти змушені за законами капіталізму. Часто частина прибутку таких компаній, яка повинна залишатись у місті й працювати на територіальну громаду, входить в інші міста та регіони, за місцем їх реєстрації, а ще гірше – у тінь. Вже назріла амністія капіталів, які, можливо, були надбані не зовсім законним шляхом. Гроші повинні працювати на благо громади, а не лежати у скляних банках чи офшорах. Ми живемо в цьому місті, в цій країні, тому хочеться, щоб наші підприємці не виїздили з нього, з області, країни й деінде витрачали кошти, а залишали їх тут, у Кіровограді. Тож депутатам різних рівнів – і районів, і міста, і області – конче необхідно усвідомити, що потрібні реформи.

– Як можна впроваджувати реформи, коли до місцевих рад депутати обираються за партійними списками, а партії сповідують різні ідеології – від ліберальної до комуністичної? Адже це зовсім різні підходи до розвитку суспільства та господарювання.

– Саме тому, я переконаний, депутати місцевих рад повинні обиратись не за партійним принципом, а хоча б за змішаною системою: частина – від партій та блоків, а інша частина – мажоритарники. Я розумію, що партійне будівництво, демократія мають розвиватись, що вже довели країни розвиненої демократії. Але партійне будівництво повинне передбачати частку в бюджеті для розвитку цих політичних структур. У нас цього немає, і не впевнений, що буде. А стосовно нашого міста, то у депутатів – досить туманне уявлення про відповідальність. Є ще депутати, які, маючи досвід роботи на округах, працюють в них, допомагають виборцям. Але їх, на жаль, меншість. Ми повинні чітко розуміти, що саме ми відповідаємо за місто, не залежно від партійної ідеології повинні об’єднуватися навколо стратегічно важливих для Кіровограда питань – таких, наприклад, як те ж повернення в управління органів місцевого самоврядування ТЕЦ, водоканалу…

Україна ще не має досвіду партійного будівництва, тому для виборів до місцевих рад краще керуватись принципом "50 на 50". І наступні вибори до місцевих рад мали б проходити саме на такій основі, що дозволить тримати баланс партійної відповідальності та роботи з виборцями на округах.

– Які пріоритети ставить перед собою депутатський корпус міської ради у нинішньому році?

– Основним пріоритетом є збільшення дохідної частини міського бюджету, адже від цього залежить успішність реалізації соціально важливих для міста програм. Одним із джерел наповнення міської казни є плата за землю. Як відомо, ставки за оренду землі зросли. Але при цьому ми не повинні ставити місцевим бізнесменам такі умови, за яких вони вимушені будуть припинити власну справу. Це в першу чергу стосується нашого місцевого виробника. Тому підходи в цій справі повинні бути виваженими, аби знати, що ми придбаємо і що втратимо.

У стадії ремісії знаходиться питання продажу землі з аукціонів. На жаль, банки ще не дають кредитів підприємцям на купівлю земельних ділянок, що гальмує розвиток бізнесу. Наші підприємці стали заручниками глобальної фінансово-економічної кризи.

А тим часом в усіх країнах формування місцевих бюджетів відбувається за рахунок розвитку малого та середнього бізнесу. Це той так званий середній клас, який є основоположним у розвитку економіки. У нас же середній клас перебуває на стадії становлення. Всі в основному торгують або надають послуги населенню, а не виробляють продукцію. І Кіровоград – не виняток. Якби банківські структури створювали вигідні умови для розвитку саме малого та середнього бізнесу, ситуація була б іншою…

Для того, щоб отримати земельну ділянку через акуціон, підприємець повинен подати заявку на участь у цьому заході, сплатити 10 відсотків вартості землі. У нього мають бути або власні кошти, або взяті в кредит. Якщо у вас є власні кошти, то це дуже добре. А коли їх позичають, то постає питання: чи не прийшли ці кошти десь з Китаю або іншої країни і чи не втратить потім підприємець, не маючи можливості їх повернути, право власності? Тоді наші земельні багатства перейдуть у власність іноземних структур. Тому оформлення права власності на землю слід починати з фізичних осіб, які мають на земельній ділянці дім, іншу нерухомість. Що, до речі, зараз і робиться в державі, адже сьогодні продати приватний будинок без держакта на землю неможливо. У Кіровограді вже здійснена оцінка земель, розписана по зонах, і багато хто замислюється, чи потрібно мати стільки землі, як її використовувати.

Зараз депутати з розумінням ставляться до проблеми отримання населенням на безоплатній основі державних актів на землю. За одне сесійне засідання ми прийняли три рішення, в яких сконцентрувалось близько 300 позицій. Робота триватиме й надалі. Я як секретар міської ради визначив депутатам три пріоритетних напрямки роботи – аукціони на землю, передача її в оренду та передача у безоплатну власність громадянам. У першу чергу – наповнення бюджету, що не викликає у керівників фракцій жодних зауважень. Вони можуть виникати щодо тих чи інших бізнес-проектів або щодо питань, які викликали з боку правоохоронних структур, населення певні зауваження.

– Яка ситуація із прийняттям міського бюджету?

– Він ще не ухвалений, адже поки не буде затверджений державний, то і місцеві бюджети не розглядатимуть. Зараз ми формуємо галузеві програми, закладаємо цифри надходжень та видатків. Живемо поки що з розрахунку 1/12 минулорічних видатків, як передбачено Бюджетним кодексом. Як тільки Верховна Рада прийме Державний бюджет, ми не зволікатимемо із міським. Наповнення місцевого бюджету, знову ж таки, залежить від якнайшвидшого ухвалення головного фінансового документа держави, оформлення державних актів на землю, підписання орендних договорів на 2010 рік, бажання банківських структур видавати кредити на розвиток малого та середнього бізнесу, що дозволить створити конкурентні умови розвитку економіки і в Кіровограді зокрема.

– 30 травня планується проведення виборів до органів місцевого самоврядування. Ваші прогнози з цього приводу?

– Спочатку треба зачекати, хто стане президентом України, прем’єр-міністром, якою буде парламентська коаліція тощо, чи залишать нам парламентарії ці строки. Якщо так, то, я думаю, ми перейдемо до того, що у місцевих радах будуть представники лише великих, потужних партій. Якщо залишиться партійна система формування місцевих рад, то, можливо, ми перейдемо до двопартійності, адже маленькі партії не встигнуть сформувати власні програми дій у нових умовах. А потужним політичним гравцям доведеться домовлятися або конкурувати. Відбудеться певне переформатування і районних, і міської та обласної рад.

Оксана ВЕРСТЮК, Олег ШРАМКО (фото)



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.40991 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua