МЕНЮ










4 червень 2021 - 19:45

Осучаснені форми роботи із зверненнями громадян


29 квітня 2021 року, коли заступник голови ОДА Сергій Поліщук відповідав на запитання по «гарячій» лінії, спробував запитати і я. Але слухавку взяла працівниця контактного центру, тому був вимушений продиктувати його саме їй.

А запит мій був ось про що. Під час державного аудиту діяльності ОКВП «Дніпро-Кіровоград» у 2020 році встановлено фактори і недоліки, які негативно вплинули на ефективність фінансової діяльності підприємства на загальну суму понад 137 млн. грн. За шість років підприємство абсолютно безконтрольно використало майже півмільярда гривень кредиту Світового банку. Це сталося через те, що департамент ЖКГ облдержадміністрації жодного разу не перевірив доцільності і правильності їх використання, не забезпечив проведення державного аудиту. Питання: чи покарані керівники водоканалу і департаменту ЖКГ? Бо, як відомо, безкарність породжує нові порушення законодавства.

Відповідь від 18.05.2021 надійшла мені зовсім не від С. Поліщука, а від… самого пана Р.Ілика(?!). Далі – ще цікавіше. Цю ж саму відповідь Р.Ілика направлено… О.Довжук – директору департаменту ЖКГ ОДА. Окрім того, Л.Мазурику – директору регіонального контактцентру, тобто туди, куди я звертався до пана Поліщука. Таким чином, можна припустити, що мій запит заступник голови ОДА С.Поліщук скерував пані О.Довжук. Але ж ні від нього, ні від неї відповіді мені не надійшло. Інший можливий варіант: звернення, оминаючи С.Поліщука, надійшло безпосередньо О.Довжук, а звідти – до ОКВП. Відповідь Р.Ілика директору контактного центру свідчить, що останній надіслав моє звернення прямо директору підприємства.

Як я розумію, зараз форми відбивання від настирливих скаржників вийшли на новий, сучасніший рівень. Спочатку моя заява, по суті – скарга, «футболиться» владними коридорами, а потім дається доручення або з власної ініціативи оскаржуваний використовує спробу довести свою «білявість» та «пухнастість». При тому, що одна особа з тих владних коридорів, яка, скоріш за все, також є винуватцем, залишається, так би мовити, «поза зоною досягнення».

А тепер, власне, щодо змісту банального виправдального за підписом Р.Ілика листа на мою адресу, хоча він і являє собою своєрідний інтерес. В ньому зроблено спробу виправдати аж… три фінансових порушення із зафіксованих явно більше десятка в аудиторському звіті від 11.06.2020, приміром, непродуктивні витрати на суму понад 91,6 млн. грн, виявлені Держаудитслужбою, у згаданому листі взагалі зазначено, як всього лише «на думку аудиторів».

Далі – в такому ж стилі про свою повну невинуватість. Тобто у необізнаного читача цього «твору» може скластися враження, що орган державної фінансової інспекції сотворив наклеп на комунальне підприємство обсягом 63 сторінки (без урахування численних додатків) аудиторського звіту, та ще й акт ревізії на 37 сторінках накатав. Прошу звернути увагу, що на виконання вимоги, наголошеній у п. 4 Положення про Держаудитслужбу (постанова КМУ від 03.02.2016 №43), вона «передає в установленому порядку правоохоронним органам матеріали за результатами державного фінансового контролю у разі встановлення порушень законодавства, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних діянь» (виділено мною). За результатами згаданих держаудиту і ревізії відкрито кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України. До речі, це, далеко не єдине кримінальне провадження стосовно цього підприємства. Як ви здогадались, читачу, нічого цього в листі-відповіді з відомих причин просто немає.

Немає у згаданому листі гендиректора ОКВП «Дніпро-Кіровоград» і про багато чого іншого. Тому мушу дуже коротко згадати деякі основні висновки звіту Держаудитслужби від 11.06.2020 №11.06-21/1 щодо ОКВП «Дніпро-Кіровоград»:
під час реалізації майже усіх проектів по реконструкції об’єктів цього підприємства за кредитні гроші, виявлено значні фінансові порушення;
значні витрачання кредитних, запозичених Світовим банком на цілі, що не відповідають призначенням, передбачених проектними рішеннями;
підприємством не досягнуто мети, передбаченої статутними завданнями;
фінансову діяльність ОКВП «Дніпро-Кіровоград» за період з 01.01.2017 до 01.03.2020 визнано незадовільною.

До речі, згадана вище інформація про встановлення факторів і недоліків на суму понад 137 млн. грн, які негативно вплинули на ефективність фінансово-господарської діяльності підприємства, міститься не в Аудиторському звіті, а в інших документах Держаудитслужби.

З урахуванням прохання Романа Ігоровича, з явним відтінком звинувачення у мій бік, «уважніше вивчити аудиторський звіт, не вдаватись до вільного трактування викладених у ньому висновків», я вирішив таки уважніше заглибитись в інший, серйозніший документ Держаудитслужби – Акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ОКВП «Дніпро-Кіровоград за період з 01.01.2017 по 31.03.2020 від 05.06.2020 №11.06-20/3. Як результат, без будь-якого вільного трактування, наводжу незаперечні факти фінансових порушень, викладені у ньому. Саме вони, як і деякі інші, стали підставою для направлення цих матеріалів до правоохоронних органів. Формулювання мною дещо скорочено, але максимально наближено до оригіналу, з зазначенням номерів сторінок акта, щоб кожен бажаючий міг переконатися:
кошти в сумі 1 348 413,15 грн ОКВП «Дніпро-Кіровоград» протягом 2017-2018 років не перераховувалися до фондів охорони навколишнього середовища (стор. 10);
під час відновлення трубопроводу «Холодні ключі - ВНС «Масляниківка», підприємство зазнало витрат по заміні викраденого трубопроводу на 593 м більше, ніж передбачено первинними проектними рішеннями на суму 576 840,75 грн. Даний факт свідчить про витрачання кредитних коштів на цілі, що не відповідають призначенням, передбаченим проектними рішеннями (стор. 13);
під час реконструкції дюкеру ч/з р. Інгул - ВНС «Зона 2А» до проміжного платіжного сертифікату за листопад 2019 року включено роботи дизель-генератора на суму 452 088 грн, які не передбачені кошторисною частиною робочого проекту (стор. 14);
під час реконструкції дюкерів ч/з Обломівську затоку до проміжного платіжного сертифікату за листопад 2019 року включено роботи дизель-генератора на суму 236 023,30 грн, які не передбачені кошторисною частиною робочого проекту (стор. 15);
водопровідна камера дюкеру ч/з р. Інгулець виконана із бувших у вжитку з/бетонних блоків на суму 79 247,34 грн (стор. 15);
встановлено, що під час реконструкції дюкерів ч/з Петрівський став, до проміжних сертифікатів включені роботи по розробці ґрунту в кількості 1750 м3 на суму 55 877,50 грн, які не передбачені кошторисною частиною робочого проекту (стор. 16);
комплекс обладнання «Електролізна установка з комплектом матеріалів для монтажу Selcoperm SES-2000» (в кількості 2 шт.) поставлено по завищеній вартості на загальну суму 1 154 879,42 грн (стор. 21);
недотримання графіка погашення частини рекредитованих коштів позики та відсутність у підприємства вільних обігових та реальної можливості на погашення кредиту стало причиною до додаткових витрат підприємства на суму 1 553 493,60 грн (стор. 36). І це далеко не всі порушення, зареєстровані Держаудитслужбою.

І що викликає подив. Після таких вражаючих негативних результатів державного аудиту та ревізії ОКВП «Дніпро-Кіровоград» його керівник не виклав письмово ні передбачених законодавством зауважень та заперечень, ні навіть коментарів до аудиторського звіту, як і в протоколі про його узгодження від 11.06.2020. Без будь-яких зауважень підписано також і згаданий акт ревізії. Наскільки мені відомо, підприємство не подало з цього приводу позовної заяви до суду.

Як ви думаєте: чому?

Леонід БОБРОВ



Додати коментарі:
Ім’я

E-mail

Домашня сторінка

sty02 sty12 sty01 sty13 sty08 sty07 sty09 sty05 sty00 sty06 



pgt 0.38752 сек. / запитів: 7 / sitemap / Copyright © "Вечiрня газета" 2001-2015
Всі матеріали, розміщенні на сайті "Вечірня газета", є власністю сайту.
Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання (hyperlink) на www.vechirka.com.ua